S.V.T + יתר לחץ דם

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

05/10/2006 | 20:07 | מאת: א.ר

שלום רב ד"ר, לסבתא שלי בת ה- 86 החלו בפתאומיות לפני כשבועיים כאבים חזקים בעצם החזה. באק"ג נראתה הפרעת קצב S.V.T. הקצב הגיע ל- 160 פעימות בדקה. כעבור מס' דקות חזר הקצב לסינוס ללא כל טיפול. זהו אירוע ראשון בחייה. מאז היא לא חשה בכאבים אלו והדופק שלה סדיר. בדיקת קרדיולוג היתה תקינה, אין צורך בטיפול נוסף, היא הופנתה לביצוע אקו לב. יש לציין שיש לה LBB BLOCK מזה כ- 15 שנים (ללא טיפול), אנגינה פקטוריס ויתר לחץ דם שבתקופה האחרונה הוא מאוזן. התרופות שהיא נוטלת הן: נורמיטן 12.5 מ"ג ליום, מיקרופירין 100 מ"ג ליום ונורבסק 5 מ"ג ליום. אני מודד לה לחץ דם מידי שבוע. לעיתים אין צורך בנטילת נורבסק משום שהל"ד תקין או נמוך מעט. כלומר: לפעמים יום כן ויום לא. מאז היא אינה נוטלת נורבסק אלא רק את הנורמיטן. שאלותיי הן: 1. האם נטילת הנורבסק לסירוגין עלולה לגרום להפרעת הקצב SVT? 2. אם כן, האם ניתן להוסיף לה עוד 12.5 מ"ג נורמיטן בערב במידה ול"ד גבוה? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, נורבסק אינו גורם להפרעות הקצב ואינו מחמיר אותן. בגיל 86 הפרעת קצב שכיחה יותר היא רפרפוף פרוזדורים או טכיקרדיה עלייתית ולא SVT כך שצריך לעשות רויזיה של האק'ג עם הפרעת הקצב. הנורבסק היא תרופה עם זמן מחצית חיים ארוך כך שנטילתה "לפי מדידת לחץ דם" אינה אסטרטגיה מומלצת. ניתן להעלות באופן עקרוני את מינון הנורמיטן אם הדופק אינו איטי מידי, אך גם דבר זה צריך להיעשות על בסיס קבוע ולא על סמך מדידת לחץ דם בודדת. בנוסף ישנה חשיבות מירבית למידע על תפקוד חדר שמאל בנוכחות LBBB על מנת ליעץ על שינוי בטיפול התרופתי. תודה על פנייתך לפורום

06/10/2006 | 10:53 | מאת: א.ר

שלום ד"ר ותודה רבה על התשובה, 1. לא הבנתי מה התכוונת לעשות עם האק"ג (רויזיה??) 2. מהי החשיבות של תפקוד חדר שמאל בנוכחות LBBB בהקשר ללחץ הדם שלה? תודה רבה.

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים