כריתת סינוס פילונידלי אבצס

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

18/07/2014 | 02:03 | מאת: ליאל

שלום פרופסור עודד .. חשוב לי לשמוע את חוות דעתך .. אני בת 19 בתחילת שנה בתאריך 22.11.13 גילו לי שיש לי פילונידל סינוס אבצס בעצם הזנב , אשפזו אותי בלילה בבית חולים מאיר בכס ובבוקר עברתי ניתוח פתיחה כדי לנקז את הפצע .. חשוב לי לציין שאחרי שלושה שבועות כבר הרגשתי טוב ולא סבלתי מכאבים או מיותר מדי קושי השאירו לי את המקום פתוח ואמרו לי לטפל בו באמצעות שטיפות מקומיות ותחבושות גזות וזה יתאחה כמו שצריך , הרופאים אמרו לי שבדכ זה חוזר והמליצו לי לעבור את ניתוח הכריתה .. משום שלא יכולתי לחשוב על המחשבה שזה יחזור ויחד עם זאת גם הכאבים הנוראיים שחוויתי בגלל זה הסכמתי לקבוע תור לניתוח כריתת הסינוס לאחר 4 חודשים של הניתוח הראשון הניקוז כשהגעתי לניתוח השני המקום כבר היה סגור .. זה כמעט ולא הפריע לי במהלך היום יום , חוץ מכאשר אני יושבת ישיבה ממושכת . לאחר הניתוח השני והאחרון שעברתי שהיה בתאריך ה5.3.14 נאמר לי שבוצע חיתוך עמוק .. עבר כבר כמעט 4 וחצי חודשים ועדיין המקום פתוח , זה מקשה עליי מאוד יש לי כאבים בישיבה ממושכת , דימומים , הפרשות , וקושי בתפקוד היומיומי .. אני בביקורת בבית חולים כל שלוש שבועות , הרופאים אומרים שתהליך הריפוי מתקדם היטב ונראה טוב אבל עצם זה שהמקום עדיין פתוח לי מקשה עליי מאוד בתפקוד שלי למרות שאני עדיין מקפידה לעשות שטיפות ביום .. האם זה נורמלי ? זה באמת ייסגר לגמרי כמו שהרופאים אומרים ? אני די נואשת ... תודה רבה על הזמן שהקדשת לי !

לקריאה נוספת והעמקה
21/07/2014 | 22:44 | מאת: פרופ' עודד זמורה

ליאל שלום, פצעים לאחר כריתה רדיקאלית של סינוס פילונידאלי הם פעמים רבות פצעים קשיי ריפוי שנרפאים לעיתים בתהליך הדרגתי שנמשך מספר חודשים. לעיתים קרובות הפצע אכן נרפא לאחר מספר חודשים, ולעיתים רחוקות יותר הפצע אינו נרפא או שמופיע סינוס חוזר ודרוש ניתוח נוסף. ממליץ להקפיד על ההגיינה המקומית והמעקב הרפואי כפי שהודרכת.

27/07/2014 | 17:41 | מאת: ליאל

דר אז לפי התשובה שלך יכול להיות שגם הפתח שיש לי שעוד לא נסגר יכול להיות שהוא גם לא ייסגר לי וימשיך להקשות עליי למרות ניתוח הכריתה שעברתי שבו אמרו לי הרופאים שאחרי ניתוח זה הכול יעבור ?

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה