דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

09/05/2019 | 23:53 | מאת: כ

ערב טוב. לפני *חמישה* חודשים עשיתי ניתוח כריתת פילונידל. מאז הפצע מפריש וכואב. יש ימים לא תמיד שהבגדים מתלכלכים לי וההפרשות עוברות את התחבושת. בתרבית לפני חודשיים צמח חיידק. הכירורג אצלו נותחתי אמר רק לחכות בסבלנות. בבדיקה לא נמצאו סינוסים נוספים. הייתי במרפאת פצעים קשי ריפוי והם המליצו כל יום להגיע לאחות לשטיפה עם אוקטינלין וחבישה עם סילברסל. מספיק שיום אחד לא עשיתי את זה (שבתות, חגים, עצמאות) וחוזר. אין שיפור בכלל. האחיות אומרות שזה פצע עקשן.. אני כבר מיואשת. האזור כואב לי ובא לי למות. החבישה כואבת לי (מכניסים עם פנצטה) ומילא היה עוזר.. האם יש עצה בשבילי? האמת שאני בטוחה שאין אבל מנסה אולי..

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ניתוחי פילונידל באופן כללי הם ניתוחים עם שיעור גבוה של סיבוכי פצע וחזרה של הפילונידל. נשמע שאת עושה הכל נכון בשלב זה. אבל בשלב מסויים, בד״כ בערך 6 חודשים אחרי הניתוח במידה ואין מגמת שיפור אזי צריך לעלות את האופציה של ניתוח חוזר, בד״כ לכריתה של כל האיזור, ניקוי והשארתו פתוח על מנת שייסגר באופן הדרגתי מעצמו.

10/05/2019 | 15:27 | מאת: כ

עשיתי את הניתוח של הכריתה המלאה והשאירו פתןח. למה שאסכים ללכת לניתוח נוסף? מי אמר שבניתוח הנוסף הפצע ייסגר ולא יהיה כמו עכשיו? מה שונה ניתוח נוסף למה שאני עוברת עכשיו? תודה

את צודקת. אין הבטחה של 100% שזה יצליח בפעם השנייה. כמובן שכל מה שאמרתי תלוי בממצאים בבדיקה ומצב הפצע כעת והיחיד שיכול להעריך הינו הכירורג שבודק אותך. בכל אופן אם הייתה כריתה מלאה בניתוח הראשון והשאירו פתוח ובהנחה שאת בריאה וללא סכרת אזי הפצע היה אמור להיסגר בהדרגה. העובדה שיש הפרשות כואבות ומלוכלכות עד עכשיו מחשידה במובן מסויים לשארית של סינוס פילונידלי. אני מסכים איתך ועם הכירורג שלך שבשלב זה צריך להמתין בסבלנות להקפיד על טיפולי פצע ולקוות שהדברים יסתדרו.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה