רקטוגסטיק לאחר ניפידיפין כיצד משתמשים נכוו

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

11/03/2019 | 12:44 | מאת: ספיר

שלום, לאחר שהמלצת לי לשנות משחה מניפידיפין לרקטוג'סטיק, הלכתי לפרוקטולוג שאמר שלמשחה יש תופעות לוואי נוראיות. אני כשבועיים עם המשחה ולא היה לי שום תופעת לוואי, אני שמה כגרגר אפונה. השאלה האם אני לא מורחת נכון? הפרוקטולוג אמר להכניס את המשחה פנימה, מה שהיה קשה שהפיסורה כאבה אבל לאחר כשבוע באמת יכולתי להכניס אצבע ולהכניס את המשחה. האם בעצם מה שאני עושה מחמיר את הפיסורה? כיצד מורחים את המשחה, והאם העובדה שאיני מרגישה את התופעות הלוואי המצויינות אומר כי איני שמה "מספיק" משחה. שכחתי לציין שאני שלוש וחצי חודשים אחרי לידה וזה יצא בעצם שבועיים לאחר הלידה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ספיר, אני לא חושב שאת עושה משהו שמחמיר את הפיסורה. המשחה לא תחמיר את הפיסורה. מה שעלול להחמיר פיסורה זה בעיקר יציאות קשות ומאמץ בשירותים. אני חושב שאת עושה נכון. את יכולה להיעזר בהנחיות המצורפות למשחה. העובדה שאין לך תופעות לוואי אינה בהכרח אומרת שאת לא מורחת מספיק. זה נכון שאם מורחים יותר מידי עלולים להיות יותר תופעות לוואי כגון סחרחורות וכאבי ראש. העניין החשוב יותר הוא שאת לאחר לידה. המשחה אינה מומלצת בהריון ובזמן הנקה. לכן אם את מניקה מומלץ לא להשתמש בה. אפשר להשתמש בניפדיפין. בכל מקרה כדאי להיוועץ ברופא שלך .

12/03/2019 | 16:27 | מאת: ספיר

הפרוטוקולג אמר שאיו שום בעיה למרוח בהנקה, אתה אומר שעליי להחליף לניפידיפין? שאלתי בנוסף את הרוקח והוא אמר שזה בסדר. אני כבר שלושה שבועות מורחת ומניקה מקווה שלא עשיתי נזק.

היי ספיר, אני לא חושב שעשית נזק. הדברים הללו לא הוכחו כמזיקים. פשוט אין הוכחות שזה בטוח. שזה קצת שונה. לכן בעיקרון לא מומלץ ליטול בזמן הריון או הנקה. ניפדיפין יותר בטוח ביחס לרקטוגסיק בתקופות אלו. זה אמור להיות רשום בגליון המצורף לתרופה.

13/03/2019 | 11:48 | מאת: ספיר

אני מודה לך על כל התשובות, זה נורא קשה ההתמודדות עם הפיסורה בייחוד שהיא לא עוברת. שאלה אחרונה.. אם ניפידיפין בעבר לא עזר בגלל זה הרופא החליף לרקטוגסטיק, כדי לנסות שוב? השתמשתי בזה לתקופה של חודש ימים

אל תרגישי לא בנוח, תשאלי כמה שצריך.. אין מניעה לנסות שוב ניפדיפין, אך בידיעה כי אם לא עזר בעבר ייתכן מאוד שלא יעזור גם הפעם. כמובן שהבסיס לכל הטיפול הוא הסדרת היציאות ולהפקדי שהיציאות יהיו רכות, קלות ומהירות ללא התאמצות בשירותים. בסופו של דבר פיסורה אינה בעיה מסכנת חיים אלא בעיקר בעיה של איכות חיים. לכן במידה ותגיעי לסף בו איכות החיים שלך נפגעת באופן משמעותי אזי ישנן גם אופציות ניתוחיות במידה והטיפול השמרני אינו עוזר - ניתוח לפיסורה בו חותכים באופן חלקי את השריר, או אופציה יותר קלה בה מזריקים בוטוקס לשריר.

14/03/2019 | 09:40 | מאת: ספיר

אני מודה לך על כל התשובות , התקשרתי למוקד של תרופות לנשים בהריון ולאחר לידה ואמרו שניתן לשים רקטוגסטיק ללא חשש רק לא לשים וישר להניק, לחכות להנקה הבאה.. אחרי 3 שעות. אמשיך את הטיפול עם הרקטוגסטיק משום שניפידיפין באמת לא עזר לפיסורה להחלים. שוב תודה רבה

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה