מחזור חודשי לאחר הוצאת התקן

דיון מתוך פורום  דימומים גינקולוגיים בלתי סדירים ורפואת נשים

17/08/2011 | 13:59 | מאת: ענת

מצטערת על אורך השאלה אבל אני חושבת שהרקע חשוב: אני בת 44 אחרי 4 לידות , האחרונה לפני 5.5 שנים. בריאה. הוסת תמיד הייתה מלווה בדימום חזק , והמחזור החודשי כל 21-25 ימים דבר שגרם לאנמיה. אחרי הלידה האחרונה השתמשתי בהתקן מירנה במשך 4 שנים - הדימום אמנם פחת אבל זה גרם לי להרגשה מתמדת כאילו אני הולכת לקבל מחזור (כאבים באגן, בחילות, נפיחות בבטן). ואח"כ החלפתי בהתקן רגיל ששיפר את ההרגשה הכללית באופן משמעותי אבל הדימום חזר להיות חזק והלך והתגבר כך שלפעמים שהייתי צריכה להחליף טמפון כל שעה-שעתיים, המחזור הלך והתקצר - בהתחלה כל 25 ימים ואחרי מס' חודשים כל 14-21 יום עד שהגעתי למצב שבמשך חודשיים וחצי דיממתי כמעט ברצף (באמצע הייתה הפסקה של שבוע) ואני לא מדברת על טיפטופים או הכתמות אלא במצב של דימום ברמה בינונית. אחרי חודשיים וחצי של דימום הלכתי סוף סוף לרופא נשים קיבלתי פרוגסטרון אבל הדימום המשיך. אחרי שבוע נוסף התייאשתי וביקשתי מהרופא שיוציא לי את ההתקן. באותו יום גם הפסקתי את הפרוגסטרון. הדימום המשיך עוד שבוע ברמה בינונית ושבוע נוסף בטיפטופים. חלפו חודשיים מהוצאת ההתקן אבל לא קיבלתי מחזור. עשיתי בדיקות הורמונליות לפני כחצי שנה וחשבתי שהדימומים הם חלק מתופעות גיל המעבר אבל הרופא אמר שלפי התוצאות אני רחוקה מגיל המעבר.מידי פעם אני מרגישה כאילו אני הולכת לקבל ווסת (כאבי בטן, גב, לחץ בבטן תחתונה, פצעונים וכו') אבל אחרי יומיים שלושה זה נעלם בלי דימום. 1. האם אחרי הוצאת התקן אמור להיות עיכוב בווסת? 2. כרגע אני ללא אמצעי מניעה, האם אוכל לחזור להשתמש בהתקן (גלולות גורמות לי להרגשה רע כמו המירנה)? או שאולי יש סיכוי שאני לא אקבל ווסת יותר? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

הי ענת, אכן אחרי הוצאת מירנה יתכן עיכוב של מס' שבועות בוסת אם הבדיקות ההורמונליות תקינות יש מקום לשלקול אמצעי מניעה תוכלי לקרוא באתר שלי על אמצעי חדש בשם ESSURE שיכול להתאים לך בהצלחה, אשמח לסייע לך במרפאתי, רפואה שלמה, ד"ר שלומי כהן מומחה בגינקולוגיה, יילוד ופוריות ניתוחים אנדוסקופיים (זעיר פולשניים) מרכז רפואי רמת-אביב , איינשטיין 40, ת"א מרכז רפואי נ.א.ר.א, זבוטינסקי 155, ר"ג מתאמת קלינית :054-5485062 e-mail:[email protected] web site: www.dr-cohen.co.il

21/08/2011 | 11:51 | מאת: ענת

בשנה האחרונה יש התקן רגיל. האם זה הגיוני שעברו חודשיים מהוצאתו ואין דימום? האם זה אומר שאני לא יכולה להכנס להריון ואין צורך באמצעי מניעה? יש צורך לפנות לבירור?

מנהל פורום דימומים גינקולוגיים בלתי סדירים ורפואת נשים