הפסקת לטרוזול
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בהיותי בת 45, לפני 5 שנים, גוש בשד שמאל חיובי לאסטרוגן. בוצעה למפקטומי, כימוטרפיה 4AC עם הקרנות, והוחל בטמוקיספן למשך 3 שנים. ולאחר מכן התחלתי לקחת לטרוזול (מזה כשנתיים). תופעות הלוואי הן בעיקר נשירת שיער, מתן שתן תכוף, חוסר שינה, עצבנות יתר, בדיקות דם מראות על כולסטרול יותר גבוה. הרופא אמר שצריך להמשיך עוד שנתיים וחצי עם לטרוזול. מידי פעם מפסיקה את הלטרוזול למשך כשבוע ואז חוזרת ונוטלת מ"הפחד" להישנות המחלה.עד כמה אני באמת מגדילה את סיכויי להישנות המחלה במידה ואפסיק כעת לחלוטין ליטול לטרוזול?
המחקרים שהשוו מתן טיפול הורמוני ל-10 שנים לעומת 5 שנים הראו יתרון של -3-4% בצורה אבסולוטית בהפחתת תמותה מסרטן השד. היתרון משתנה באופן יחסי בהתאם למעורבות בלוטות הלימפה או התת סוג הספציפי של סרטן השד.