מרקרים שאלה לד"ר בן דוד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אימי חולת סרטן שד גרורתית לעצמות. טופלה בסדרת הקרנות לע"ש אותן סיימה לפני 5 שבועות. רמת המרקר ca15 טרם ההקרנה היה 90. היום בבדיקה חוזרת, ערך המרקר הינו 100. שאלתי, האם בגין ההקרנות ערכי המרקר לא היו אמורים לרדת? אם כן, מהו פרק הזמן בו זה בא לידי ביטוי? תודה רבה לתשובתך.
תמר שלום, ערך המרקרים לא נקבע על ידי איזור גרורתי אחד, והמטרה של הקרינה אינה לטפל במרקרים אלא לטפל בכאבים של אמא. אין משמעות לקחת מרקרים אחרי קרינה ולצפות שירדו. הבדיקה יכולה לעזור לנו לקבוע האם טיפול מסויים עוזר, ומדובר על טיפול סיסטמי כמו טיפול הורמונלי או כימוטרפיה. אם הכאב של אמא ירד- זה מה שחשוב לנו!! בהצלחה! מירב בן דוד