נסיון עם הקרנה תוך ניתוחית במקרה של גידול קטן בשד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אשמח לקבל תגובת אונקולוג על יתרונות וחסרונות הקרנה תוך ניתוחית במקום הקרנות של חודש על השד כולו אמורה לעבור ניתוח של הסרת גידול המצוי מתחת לפטמה בגודל 1 ס"N עם קולטנים חיובים ובלי ממצא בבלוטות הלימפה. האם טיפול כזה מספיק או עדיף הקרנות על השד כולו במשך חודש. אני חולת COPD חוששת מיתר קרינה על הראות. ובכלל חודש וחצי של הקרנות מכביד. אך ברור שהיעילות חשובה יותר.
אסתר שלום, קרינה ממוקדת במהלך ניתוח מיועד לגידולים קטנים, עם קולטנים חיוביים ובנשים מעל גיל 50 או 60. אין לי את כל הנתונים אך בהחלט ייתכן כי זה טיפול מספק. לאחר הניתוח, הגידול ייבדר, ואם יהיה צורך, תקבלי קרינה לכל השד. אין בעיה עם מנה לריאות עם COPD, ואני אמנם לא יודעת את גילך אבל ככל הנראה אפשר יהיה לתת לך רק 3-4 שבועות ולא חודש וחצי. בהצלחה! מירב בן דוד