בדיקת אונקוטייפ DX - מה קורה לאחר המסקנות?

דיון מתוך פורום  סרטן השד

12/03/2006 | 08:43 | מאת: קרן

עברתי כריתה חלקית ובגלל גודל הגוש אני צריכה לעבור טיפול כימו + הקרנות. לפי מה ששמעתי יש בדיקה חדשה שנכנסה לסל התרופות בשם אונקוטייפ DX המאפשרת לאתר מי מהחולות יפיקו תועלת מטיפול כימי ומי לא . השאלה הלי היא שבמידה ותוצאות הבדיקה יראו כי אני לא אפיק תועלת מהטיפול הכימי , אז"י מה? חוץ מהקרנות לא תיהיה לי ישועה אחרת ? במה עוד אפשר להיעזר אחרת ? ( גלולות כנראה לא יועילו לי )

לקריאה נוספת והעמקה
12/03/2006 | 11:06 | מאת: מירי.ב.

הי קרן חמודה, ראשית מצבי היה כמצבך, למפקטומי אח"כ כימו ועכשיו בהקרנות. רציתי ללמד אותך להשתמש במנוע החפוש בפורום, תמצאי שם המון תשובות. פשוט תיכנסי לאייקון של "חיפוש בפורום זה" תקישי בשדה המילים "אונקוטייפ DX" ללא הגבלת זמן ותקבלי המון הסברים וחומר. מאחר וכבר נקבע לך שאת צריכה לעבור כימו והקרנות אז אני לא ממש בטוחה שאת מתאימה לעבור את הבדיקה עפ"י הקריטריונים של קופ"ח. אני עברתי את הבדיקה באופן פרטי (שילמתי המון כסף!!!) ולבסוף בביופסיה שלאחר ניתוח הסתבר שהזקיף שלי נקי אבל בלוטה אחרת קטנטנה הייתה נגועה והייתי צריכה לעבור הכל. בנוסף הפרופ' שאני מטופלת אצלו חושב שהבדיקה מאוד, מאוד חשובה אך עדיין לטעמו לא נסגרו מספיק מחקרים בתחום שיגרמו לו או לאונקולוגים נוספים "לחסוך" את הכימו ולהסתפק בטיפול משלים של הקרנות והורמונים. אבל תלוי במטפל ובגישה הטיפולית שלו. אני אישית שמחה שלא נחסך ממני הכימו כי לא הייתי רגועה ומרגישה שעשיתי את הכל להתנקות מתאים שאולי אולי נשארו או הסתתנו לבלוטה אחרת. הרי לא משנה אם הניתוח רחב או כריתה חלקית או מלאה, אף פעם לא מוציאים את כל הבלוטות. ובמקרה שלי אם תאים הסתתנו לבלוטה מסוימת מי ערב לי שהם לא הסתתנו לעוד בלוטות??? הכימו (עם כל הקושי שבדרך) מנקה הכל. מקווה שקצת עזרתי. הרבה בריאות ואנחנו כאן בשבילך. שיהיה לך יום נפלא וחג פורים שמח! מירי.ב.

12/03/2006 | 17:47 | מאת: אנה גולדברט

קרן היקרה שלום, להלן המידע שברשותינו אודות הבדיקה: אונקוטייפ היא בדיקה המיועדת לבדוק סיכוי הישנות בקבוצה מאד מוגדרת של חולות: חולות עם גידול בגודל של פחות מ 5 ס"מ, ללא ערוב של בלוטות לימפה על ידי גידול, עם רצפטורים חיוביים לאאסטרוגן, ושאצלן השאלה היא האם טיפול הורמונלי הוא מספק או שיש צורך גם בטיפול כימי. הבדיקה מבוצעת על רקמת הגידול שנמצאת במכון הפתולוגי. זו בדיקה שמבוצעת על ידי חברה בארצות הברית. בארץ מתקשרים לחברת אונקוטסט טבע, הם דואגים לכל הסידורים. תוכלו לקרוא על בדיקה זו בפרק המוקדש לבדיקות ביולוגיות באתר של עמותת "אחת מתשע" http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=biological_1.doc ובסיכום האירוח של דר' ליאור שושן-גוטמן, מנהלת אונקוטסט, בפורום השכן תוכלו לקרוא תשובות לשאלות נפוצות, להלן הקישור לסיכום התשובות לשאלות בנושא: http://forums.nrg.co.il/index.php?show=16952 מצ"ב קישור נוסף: http://www.genomichealth.com/oncotype/about/pat.aspx אני מקווה שמידע זה יעזור לך לקבל את ההחלטה, בברכה, אנה

מנהל פורום סרטן השד