תוצאות ממוגרפיה ואולטרסאונד

דיון מתוך פורום  סרטן השד

16/01/2020 | 10:06 | מאת: דנה

בוקר טוב בת 40 +2 ילדים (עם רקע של סרטן השד במשפחה - דודה). עד עכשיו הייתי במעקב כירורג שד כל שנה שהיה תקין. עכשיו נתבקשתי לעבור ממוגרפיה ואולטרסאונד (שהבנתי שממומלץ מגיל 40).להלן התוצאות: שד שמאל-לא נראו גושים ברקמה הרכה ,לא נראו הסתיידויות פתולוגיות. רקמה פיברוגלנדולרית -אסימטריה פוקאלית קטנה בשליש אחורי של השד אשר בולטת בהנחת MLO בלבד. צל העור והפיטמה- תקין צינוריות תקינות BIRADS 2. שד ימין- לא נראו גושים ברקמה הרכה לא נראו הסתיידויות פתולוגיות צל העור והפטמה וצינוריות - תקין BIRADS 1. תוצאות אולטרסאונד- שמאל- ללא גוש סונוגרפי חורג,בלוטת לימפה תקינה BIRADS1. ימין- גוש ברקמה הרכה במרחק 8 ס"מ מהפטמה בגודל 13 מ"מ ל 9 מ"מ בצורה מיקרולובולארית , במנח מקביל לרקמה בגבולות מיקרולובולארים , במרקם הטרוגני לא ווסקולרי. בלוטות לימפה תקינות BIRADS3. * הומלץ ע"י הרופא שביצעה את האולטרסאונד מעקב בעוד חצי שנה. שאלתי היא: האם יכול להיות שבמישוש לא מרגישים את הגוש לא רואים בממוגרפיה ורק באולטרסאונד ראו את זה? האם זה יכול להתפתח חלילה לסרטני או לחילופין יכול להיעלם כמו שבא? * האם יש צורך בביופסיה? כבר שבועיים שיש לי כאבים בחזה כמו לפני מחזור אך צריכה לקבל עוד שבועיים. האם יש קשר בין הדברים או שאולי קשור לשרירים? (הכאב רק במגע כמו שלוחצים על שריר תפוס ) . תודה מראש :)

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2020 | 15:13 | מאת: דנה

בהמשך לשאלתי רציתי להוסיף שהיו לי כאבים בשדיים בשבוע שלפני הבדיקה ויומיים אחרי הבדיקה קיבלתי מחזור ( משמע הקדים לי בשבוע ) האם יש סבירות שהתוצאות הן גם משינויים הורמונליים כי יצא שהחודש קיבלתי פעמיים מחזור ובד"כ יש לי תאריך קבוע . (ללא גלולות/התקן)

הי דנה, תשובה ממוקדת על השאלות - בד"כ לא אפשרי למשש ממצאים שקטנים מ-1 סמ. לפעמים גם מרקם השד צפוף ולא רואים ממצאים בממוגרפיה (מלבד אולי הסתיידויות). לכן משלימים עם US (אולטראסאונד) שהדגים אצלך ממצא. נשמע שאין צורך בביופסיה - לפי סיווג של הרדיולוגים. הומלץ לך מעקב. מסכימה ומאחלת בהצלחה. בריאות שלמה

יכול להיות מאד שקשור לאיזהו חוסר איזון הורמונלי כפי שהתבטא גם המחזור שהיה לא סדיר. בריאות שלמה

מנהל פורום סרטן השד