גדילה מהירה של גוש בשד

דיון מתוך פורום  סרטן השד

05/07/2019 | 17:16 | מאת: דנה

שלום, בת 50 עם הסטוריה משפחתית, סרטן שד לסבתא מצד אבא. נמצאת במעכב כירורג שד מגיל 40 פעם אחרונה עשיתי ביופסיה לפני שנה וחצי ובדיקת כירורג שד לפני 5 חודשים. הכל תקין עכשיו מצאתי בעצמי גוש בשד, עשיתי ממוגרפיה ו us. בus גוש סולידי בגודל 2.2 סמ, בלתי סדיר, לובולרי, אקוגניות מעורבת birads 4b. מחר יש לי ביופסיה. השאלות שלי 1. האם גוש כזה גדול היה יכול לצמוח תוך 5 חודשים או שכירורג פיספס אותו בבדיקה? 2. בגלל birads גבוה והגיל שלי אני מבינה שסיכוי לשפיר הוא קטן. האם יש עוד סוגים שפרים של גושים חוץ מפיברואדנומה שנמצאת לרוב לנשים הצעירות? תודה מראש על תשובתך

לקריאה נוספת והעמקה

הי דנה, נשמע שהגוש לא היה שם קודם. לא ציינת אם ביצעת בעבר ממוגרפיה וUS - אם כן - זה מעבר לגוש שלא נמוש בבדיקה ידנית - הוא גם לא נצפה בצילומים. יש סיכוי סביר שהוא שפיר ויש כל מיני השפעות הורמונליות בייחוד בגיל 50 שיכולות לגרום לגוש כזה להופיע. גם הסיווג 4B הוא לא הכי חשוד. גוש שפיר יכול להיות כל מיני דברים לא מוגדרים גם פיברוזיס (רקמה צלקתית) או שגשוג בלוטות - אדנוזיס, וכו וכו. בהצלחה בביופסיה ובריאות שלמה. פה לשירותך אם יש עוד שאלות.

07/07/2019 | 06:28 | מאת: דנה

שלום דר, חרמן, תודה על תשובתך. אני טעיתי כשכתבתי ביופסיה לפני שנה וחצי, עשיתי ממוגרפיה ולא ביופסיה השאלה שלי האם כירורג שד היה יכול לפספס גוש שאני מניחה לפני 5 חודשים היה יותר קטן?

08/07/2019 | 19:18 | מאת: דנה

שלום דר. חרמון, אתמול בזמן הביופסיה הרופא אמר שיש לי זיהום בשד והגוש שיש לי הוא הצטברות של חלב. כמובן שהדגימה נשלחה לבדיקה. השאלה שלי איך יתכן דבר כזה בגילי ומה אני אמורה לעשות?

מנהל פורום סרטן השד