ציפרלקס , דקירות בשד ,סרטן השד

דיון מתוך פורום  סרטן השד

09/05/2018 | 10:03 | מאת: מליסה

שלום רב, בת 50 , לפני 19 שנה חליתי בסרטן השד דרגה 2, עברתי טיפולים וניתוח למפקטומי , נכון להיום במעקב אצל כירורג ובדיקות תקופתיות כמו ממוגרפיה ו-US . מחזור כמעט סדיר עקב עייפות , הרגשה של דופק פנימי , חוסר חשק לקום בבוקר ( לא דיכאון) הרופה המליץ על סימבלטה 10 מ"ג . התחלתי לפני כחודש ב- 5 מ"ג וכבר מספר ימים עברתי ל- 10 מ"ג . כבר מספר ימים אני מרגישה דקירות בשד הבריא , כמו כן יש לציין שהפרולקטין יצא גבוה (ביקשתי בדיקות הורמונליות והרופא נתן לי במקרה גם פרולקטין ז"א לא היתה סיבה מיוחדת לקבלת ההפניה לבדיקה ) שאלה שלי : האם הציפרלקס (ובאופן כללי התרופות מסוג SSRI ׂ) יכולות להעלות את הסיכון לסרטן השד ?האם עקב האובדה שמיד לאחר נטילת הציפרלקס אני חשה בכאב/ דקירות בשד מומלץ להפסיק את השימוש בתרופה ואולי לעבור לתרופה מסוג SNRI לדוגמה ? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

היי, ישנן עבודות בספרות המראות עליה ברמת הפרולקטין בעקבות שימוש בSSRI אך ישנן גם עבודות השוללות זאת. הקשר לסרטן השד לא הוכח. כדאי שתבדקי ע״י הכירורג שלך ותתיעצי עמו גם לגבי הטיפול התרופתי בבריאות, דינה

מנהלי פורום סרטן השד