בדיקת אפשרות עבודה תנועתית עם תלמידים

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

30/01/2011 | 15:56 | מאת: צוות בית הספר

בעקבות המאמר שלך עלה בבית ספרינו הרעיון של אפשרות עבודה תנועתית עם כיתות עם בעיות משמעת חמורות.מדובר על חטיבת ביניים. מה דעתך . אנחנו מבינות שהדבר נוסה כבר במספר מקומות.

שלום- זו יוזמה שהולכת ומתפשטת לאט לאט יותר ויותר בין מוסדות החינוך. כל זה בשני תנאים בלתי מתפשרים מבחינתי: א. על הצוות הפדגוגי לחדול מלחשוב על כיתות עם בעיות משמעת ככיתות "מופרעות" , "בעיתיות" , "כיתה עצלנית" וכו' אלא לראות כיתה עם בעיות משמעת ככיתה לא מאוזנת שיש לתמוך בה בכדי לאזן אותה. ב. על הצוות הפדגוגי לזנוח את השיטות המסורתיות והלא יעילות של טיפול בבעיות משמעת. אין צורך בתיקים אישיים של תלמידים, אין צורך בועדות משמעת, אין צורך לזמן הורים לשיחות פיסגה עם מנהלי בית הספר. יש דרכים אחרות לטפל בכיתות לא מאוזנות כדוגמת תנועה-טיפולית. מבחינתי הטמעת שיעורי תנועה-טיפולית מתבצעת באחת משתי הדרכים הבאות: הדרכה שבועית של כיתה ולא בשעות קצה אלא באמצע יום הלימודים; או- הדרכת הצוות הפדגוגי הרלוונטי כדי שהוא זה שיישם תנועה טיפולית בכיתות. בברכה- גרשון קום רכז קורס תנועה-טיפולית במכללה האקדמית בוינגייט.

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה