הרגשה לא ברורה לד"ר דליה גלבוע

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

28/08/2013 | 20:34 | מאת: קורן

דליה ערב טוב! מדברת קורן אני בת 28 מזה שנתיים עם בן זוגי חיים יחד ומאושרת ביותר!:) אני בחורה דיי חרדתית ואובחנתי עם ocd מחשבתי, פחות טקסים. אני מבקרת את עצמי ללא הרף, בוחנת את עצמי על כל פיפס, לכל דבר שקורה לי אני צריכה הסבר ותשובות, קשה לי להניח לעצמי. אני פונה דווקא בקטגוריה הזו כי יש לי משהו שאשמח לומר ולהבין ולקבל את תשובתך מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד הרגשתי אישה ונשית ואהבתי את עצמי מאד, תמיד נמשכתי לגברים והיו לי מערכות יחסים, כיום היא הכי ארוכה וזה מישהו שאני רואה איתו חתונה וזוגיות נפלאה! אבל.. מה שמפריע לי זה שבעבר שהייתי צעירה בסביבות גילאי ה18-20 הייתי יכולה להיקשר נפשית ומנטלית לחברות שלי ברמה מאד חזקה והייתי מפרשת את זה אולי אני לסבית? למרות שאני יודעת שלא. יש לי קטע כזה כשאני מתמלאת חרדה ולפעמים מרגישה שהחזה שלי אולי לא נשי מספיק אני נכנסת להלם ומתחילה להילחץ שמה אולי אני בן? הרבה דברים כאלה.. אף פעם לא חשבתי ולא בכיוון של לשנות מין , טוב לי עם איך שאני, אבל שוב משהו מציק לי. הייתי מטופלת אצל פסיכולוגית תקופה ארוכה והיא אמרה לי שיכול מאד להיות בגלל היחס של הוריי בהיותי ילדה נוצר לי תסביך אלקטרה, בו הייתה לי הזדהות מול האב מאשר מול האם ולפעמים התחושה שלי לעצמי בתור אישה היא אינה מאה אחוז.. המחשבות לא משתחררות ממני, גם שאני יודעת שאני אוהבת את בן זוגי כל הזמן המחשבה אולי שוב תיקשרי לחברה מאד ומה יקרה אשמח למענה:)

לקריאה נוספת והעמקה
02/09/2013 | 09:21 | מאת: ד"ר דליה גלבוע

שלום רב קורן, קראתי שוב ושוב את אשר כתבת ואני חייבת לומר לך שאין כל חשש שהינך טרנס-סקסואלית/טרנסג'נדרית. כל זהותך היא של אישה צעירה, אשר יכול להיות שהיו בעברך דברים שגרמו או תרמו לאיזה קושי מסויים בהזדהות או הפנמה של דמות הורית נשית, כפי שציינה באוזניך הפסיכולוגית המטפלת שלך, כדבריך. עליך לזכור שהזהות המינית היא רצף מאד מורכב ורב גווני שבקצוותיו קיימים מצד אחד גבר ומן הצד השני אישה, אך באמצע ישנן אפשרויות שונות (דוגמא בולטת היא לסביות). בדרך כלל שוכחים או אין שמים לב שדווקא הטרנס-סקסואל הוא בקצה הרצף (כזכר או כנקבה, תלוי במי מדובר) ולכן שאיפתו היא לשנות את גופו בהתאם לזהותו המלאה כפי שהוא חש עצמו בהיבט הנפשי. את האוכלוסייה הזו, דווקא, אין לראות באיזה שהוא מקום באמצע הרצף, למרות שתמיד יש דקויות שונות. מכל מקום , אם נחזור אליך, אין חשש שמדובר ברצון לשינוי מינך בעקבות תחושת הזהות שלך. כך מכל מקום התרשמתי לאור דבריך הכתובים. יתכן שבגלל נטייתך לחשיבה אובססיבית "נתקעת" קצת בשאלה שהעלית ובוודאי תוכלי להתמודד עם "התקיעות" הזו, בעזרת הטיפול הפסיכותרפויטי. אני מאחלת לך שנה טובה והרבה אושר עם בן זוגך. בברכה, ד"ר דליה גלבוע

02/09/2013 | 09:32 | מאת: קורן

ד"ר דליה, תודה רבה לך על המענה:) ויכול ואני בטוחה בכך שכנראה יש איזשהו חוסר הזדהות מלא.. וכנראה שהביא אותי למצבים מסובכים.. אבל את צודקת.. רציתי רק לשאול את רשמת שיש רצף של מקרים.. ואני רואה פה ברב התגובות שלכם לאנשים שאתם מדברים על איזשהו רצף של כמה רמות אשמח שתרחיבי לי בנושא שנה טובה ומאושרת:)

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים