הפרעת אכילה.

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

02/03/2007 | 10:39 | מאת: ליאנה

סבלתי מהפרעות אכילה, אנורקסיה ובולמיה, בהדרגה ובמשך 3 שנים מייגעות. אני מנסה להחלים, ולאכול נכון,אבל קצת קשה לווסת את מנגנון האכילה.. אני מוצאת את עצמי אוכלת אלפיים קלוריות ביום, של ג'נק פוד בעיקר, אחרי חודש של 400 קל ביום..ומטה. אני לא נשקלת יותר, ולא מסתכלת במראה..אני מנסה ללמוד לא לייחס חשיבות למראה הגופני כרגע.. (אני לא בתת משקל יותר,אם זה רלוונטי) אני דיי בטוחה שזה לא בריא לאכול כל כך הרבה..אלפיים זה מינימום בשבוע האחרון.. ואני מבינה שהגוף מחזיר לעצמו, ואני מבינה שחלק רב מזה זו גם אכילה ריגשית..אבל מתי זה ייגמר? הרכבתי לעצמי תפריט..אם תוכלי להעיר \ לתקן \ לאשר אותו, אני ממש אודה לך.. אז ככה: אני קמה כל יום ב5 בבוקר. שותה קפה ו2 פרוסות לחמקל עם דגנים. עושה שעה ספינינג-שורפת 500 קלוריות. ביניים-אוכלת פרי. צהריים- מנת בשר\דג וירקות ערב- יוגורט \ סלט מותר במהלך היום- גלידל\עוגיה\4 קוביות שוקולד (זה מגחמנות :) ) אני מעדיפה להמנע מפחממות ,מורכבות או לא מורכבות, לפחות בינתיים.. אבל אם תוכלי לומר לי מה התועלת הגופנית בפחממות ..? תמיד אומרים שזה חשוב ולי אישית הן לא חסרות אם אני אוכלת בשר וירקות.. אני גם לא אוהבת גבינות, וממוצרי החלב אני אוכלת רק יוגורטים : \ זה מגיל קטן ככה בלי קשר לה"א..

לקריאה נוספת והעמקה
02/03/2007 | 10:53 | מאת: טליה

קודם כל 2000 קלוריות ליום לאשה שמבצעת פעילות גופנית זה ממש לא המון! במקום לספק לגופך את האנרגיה שאת גורמת לו להוציא, את הולכת נגדו ומגבילה אותו באנרגיה? תחשבי על זה... חוץ מזה שגם אני סבלתי מהפרעת אכילה ומנסיון אני אומרת לך שכן, חלק מהאכילה שלך כעת היא רגשית אבל לאט, לאט, כשגופך יראה שאת נותנת לו לאכול מהכל ולא מגבילה אותו בכמות הקלוריות בצורה כ"כ קריטית, את הוא תלמדו לחיות יחד בשלום, את תראי שלאט, לאט תתחילי לאכול רק כשהוא יאותת לך שהוא רעב ותאכלי מה שהוא יאותת לך שיש לו צורך בו, ותאמיני לי שזה לא יהיה ג'אנק פוד כל הזמן. דבר ראשון, לפני שאת עושה את השינוי לטובה בחייך, את חייבת להפטר מהתפיסה המוטעית שלפיה 2000 קלוריות יומיות הן ממש המון ובכלל מהספירה הקלורית הכ"כ מיותרת. בהצלחה!

03/03/2007 | 18:53 | מאת: בלה אגמון

ליאנה שלום רב. ראשית אני שמחה שאת בתהליך של הבראה מהפרעת אכילה. לפי שאלתך ההפרעה עדיין מנהלת את חייך ,הדרך בה את מנתחת את נושא האכילה מושפע מאד מהפרעה זו. תזונתך לא מאוזנת ולא בריאה והתפריט שבנית לך נראה לא מספק .לנוע בין אכילה מועטה של 400 קלוריות לאכילה מרובה של 200 המורכבת כדבריך ממזון לא בריא מאפיין מאד הפרעת אכילה . עלך לקבל יעוץ מקצועי המשלב יעוץ נפשי עם יעוץ תזונתי על מנת להביא אותך למצב בו את מנוהלת בנושא של אכילה על ידי הצד הבריא והמאוזן שלך. במידה ואת זקוקה להכוונה יותר מפורטת את מוזמנת ליצור קשר בטלפון. בברכה בלה

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה