פלטת תותבת ויטליום

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

07/08/2002 | 00:22 | מאת: חגית

תוכנית הטיפול שהוצע לי ע"י הרופא הוא פלטה תותבת ממתכת ללסת העליונה והתחתונה ממתכת ויטליום שמכוסת פלסטיק ורוד בצבע החניכיים. בסוף הטיפול קיבלתי תותבות שבנויות הכל ממתכת ומלא ווים ממתכת שעוטפים חיצונית מיסביב לשיניים קבועות. לפי דעתי א. זה מכוער אסתתית ב. עומס שמציק על החניכיים הבריאות שלי ג. הפלטה התחתונה לא מותאמת ללסת הטיבעית מבחינת מידות ככה אני מרגישה לפחות אני לא מוכנה לקבל את התוצאה הזאת מה עושים במיקרה כזה? הרופא מיתעקש שאני יתרגל לפלטות האלו ולא מוכן ליבנות לי חדשות כי זה מצריך מימנו הזמנה חדשה מהטכנאי (זה אומר שהרופא צריך שוב לשלם לטכנאי על הזמנה חדשה והאינטרס שלו הוא לצמצם בהוצאותיו) הפלטות לא נוחות לי בכלל ויוצרות לי לחץ גדול בחניכיים ופוצע לי את הפה מה עושים במיקרה כזה?

לקריאה נוספת והעמקה
07/08/2002 | 12:05 | מאת: חברה

חגית, שלום הצעה מומלצת מאד לבדוק את האפשרות לעשות תותבת חלקית גמישה העשוייה מוואלפלאסט - זה אומנם חומר יקר אך אסטטי, וללא מתכת!! תגיעי להסדר עם הרופא שתשלמי רק עלות מעבדה באמת!!! משהו בערך של 1400 ש"ח לתותבת ותרויחי איכות חיים! כי את המידות הרופא כבר לקח לך ואפשר להשתמש בהם ותגידי לרופא שלך שאת לא מוכנה להתפשר על איכות חיים ושאת לא רוצה להתרגל במידה ואפשר לעשות תותבת גמישה ללא מתכות. בהצלחה חמודה

10/08/2002 | 11:37 | מאת: ד"ר גרינבאום

חברה שלום. תודה על "הייעוץ המקצועי" אך הוא לא לגמרי מבוסס .תותבות רכות אינן פתרון חלופי ארוך טווח לתותבות יצוקות . ישנם מקרים שבהם תותבות רכות יתאימו כפתרון ביניים או זמני אך לטווח ארוך הפתרון צריך להיות עדיין תותבת עם אלמנטים רטנטיביים שלא יפגמו באסטטיקה כמו הווים במקרה של חגית (וכאלה יש רבים ). לתותבות רכות יש מגבלות רבות והן דורשות ניקוי במכשיר מיוחד על מנת למנוע סירחון נוראי וגם קשה מאוד לתקנן ולרפדן .לא הייתי מציע לכל מקרה תותבות כאלה כפתרון ארוך טווח .זו אופציה מוגבלת אך מתאימה למקרים מסויימים .

07/08/2002 | 22:38 | מאת: ד"ר גרינבאום

חגית שלום. מדברייך עולה תמונה שלא הבעת הסכמה מדעת לתתוכנית הטיפול של הרופא ולא ידעת מה מצפה לך ואולי גם לא בוצע לך הטיפול שהובטח מסיבה כלשהי . במקרה כזה עומדת בפנייך האפשרות לפנות לבוררות של ועדת האטיקה של ההסתדרות לרפואת שיניים (באם הרופא שלך חבר בהר"ש). להתלונן בפני רופא השיניים המחוזי בלשכת הבריאות במחוז מגורייך . באם יש בידך עדות מומחה על הטיפול הלקוי או השונה מהמובטח תוכלי לפנות בתביעה לערכאות משפטיות .

מנהל פורום רפואת שיניים