אוטוקלב לעיקור כלים?
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שמעתי שיש הוראות בכל העולם לעקר כלים במרפאות שיניים אך ורק באוטוקלב ואילו אצלינו מותר להשתמש גם בסטירילזטור וגם באוטוקלב . האם אנחנו מפגרים בתחום הסטריליזציה אחרי ארצות הברית ואירופה ? האם ישנם כלים שאי אפשר לעקר בסטריליזטור במרפאות שיניים ולכן לא מעקרים אותם ?
אכן במדינות אירופה וארה"ב מתבצעת סטרילזיציה של כל המכשירים באוטוקלב שהוא מערכת של קטילת חידקים וירוסים ונבגים של חיידקים בחום 135 מעלות ולחץ קיטור של שתי אטמוספרות . מערכות כאלו ישנן ברוב המרפאות אך לא בכולן ולכן באותן מרפאות שבהן אין אוטוקלב מתבצע עיקור בחום בלבד של כל הכלים לשימוש חוזר ואילו המקדחות המהירה והאיטית שאינן בנויות לחום יבש לטמפ.של 160 מעלות אינן עוברות סטיריליזציה אלא חיטוי בלבד .ההבדל בין סטריליזציה לחיטוי הוא שבחיטוי לא כל הנבגים והוירוסים נשמדים אלא רובם ולכן יש עדיין חשש להעברה של מחלות זיהומיות כגון שחפת, צהבת B , ועוד ... מפציינט לבא אחריו . מכאן יוצא שצריך להשתמש באוטקלב על מנת לבצע סטריליזציה של כל המכשירים מבלי לסכן את את בריאות הפציינטים ללא כל ספקות . אגב גם עיקור זה דורש גם וידוא באמצעים של נייר שמשנה את צבעו בחום ולחץ מתאימים ומומלץ לבדוק שהכלים מוצאים מאריזה אטומה עם מסמן צבעוני על גביה המראה שהתהליך תקין ולכן חוסלו כל החיידקים הוירוסים והנבגים . דני כתב/ה: ------------------------------- שמעתי שיש הוראות בכל העולם לעקר כלים במרפאות שיניים אך ורק באוטוקלב ואילו אצלינו מותר להשתמש גם בסטירילזטור וגם באוטוקלב . האם אנחנו מפגרים בתחום הסטריליזציה אחרי ארצות הברית ואירופה ? האם ישנם כלים שאי אפשר לעקר בסטריליזטור במרפאות שיניים ולכן לא מעקרים אותם ?