נפיחות לאחר טיפול שורש

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

07/07/2012 | 21:42 | מאת: מורן

שלום ד"ר, ביום ראשון עברתי טיפול שורש (לראשונה בחיי) בשן קדמית. הגעתי עם חניכיים כואבות ונפוחות והרופא אבחן דלקת בקצה העצב. ביום שני התחלתי לקחת אנטיביוטיקה-מוקסיפן פורטה 500 מ"ג, 3 פעמים ביום. היום, הכאבים נעלמו לגמרי כמעט, החום ירד, נפיחות שהייתה באזור הלחי ,העין והשפתיים ירדה, אך נשארה נפיחות מטרידה בתוך הפה. החניכיים עלו לי על רבע מהשן, יש לציין שהמקום לא כואב. במישוש מחוץ לפה המקום קשה.אך בנגיעה עם הלשון, האזור הנפוח רך. צירפתי תמונה של האזור הנפוח, אודה לך מאוד אם תוכל לומר לי ממה נובעת הנפיחות? ומה עושים במקרה זה מניסיונך. http://www.fastup.co.il/images/20507907.jpg תודה רבה! מורן.

לקריאה נוספת והעמקה

הצילום אינו באיכות המאפשרת לתת אבחנה אבל מעצם קיומה של הנפיחות ניתן להבין שהמצב הדלקתי טרם הסתיים ועל כן יש להמשיך בנטילת המוקסיפן

09/07/2012 | 01:26 | מאת: מורן

הגעתי היום לרופא, הנפיחות מלאה במוגלה לדבריו, הרופא הסיר את הסתימה הזמנית כדי לנסות לנקז את המוגלה דרך השן, אך ללא הועיל. כרגע אני בלי סתימה זמנית, ממשיכה באותו טיפול אנטיביוטי ל-3 ימים נוספים, ומחכה שהמוגלה תתנקז מאליה, במידה ולא יתבצע ניקוז :( יש דרך כלשהי "לזרז" את ניקוז המוגלה? איך אפשר לגרום לה להתנקז בדרך טבעית? (מבלי צורך לעבור הליך כירוגי אצל רופא השיניים?) תודה!

מנהל פורום רפואת שיניים