שאלה
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! לפני כשלוש שנים עברתי ניתוח להוצאת שן כלואה בצד ימין למעלה, לאחר מכן ביצעו צימצום רווח ע"י גומיות ובשלב סופי גשר על 3 שנים. בשן 14 עברתי טיפול שורש וזאת לאחר שכאב לי בזווית האף. עברתי שוב טיפול במקום להוצאת דלקת -מוגלה ושוב חזר לפני כחודשיים עברתי ניתוח חניכיים לשן 14 לנקות טוב את המקום (כנראה הטיפול שורש לא הצליח), נאמר לי כ- 70 - 80 אחוז הניתוח מצליח, כרגע ברגע שנוגעים בזווית האף אני מרגיש שהמקום מלא שוב ויש מוגלה וצריך לעשות איזה חור ולנקז אותה.... שאלתי היא: האם לבצע ניוח שני לאותו מקום או לעקור את השן מתחת לגשר ואז עושים גשר חדש (בעצם ל- 4 שיניים - תמיכה בשן אחרת במקום הנעקרת) או שיש לך רעיון אחר? במידה וצריך עוד פרטים אשמח לענות ותודה מראש על הייעוץ!!
יואלי היקר ! קשה להתייחס למקרה קליני מורכב כשלך מבלי לבצע בדיקה קלינית ורנטגנית ואני מסופק אם זה ניתן לביצוע דרך הפורום הזה . ככלל אין ספק שאתה לאחר נסיון לחידוש טיפול שורש ולאחר נתוח בשן 14 - נמצא כעת עם פרוגנוזה גרועה למדי לגבי הישרדותה של 14 בפה בכלל וכשן מאחזת בפרט לגשר עתידי . הסיבה הנפוצה לכשלון מעין זה היא אנטומיה בלתי צפויה של שורש השן ותעלותיה וחוסר יכולת למלא את כל תעלות השורש בשן זו גם דרך השן (בטיפול שורש ) וגם דרך קצה שורש השן . כעת סיכויי ההצלחה בניתוח נוסף נמוכים מ40% . אם אין שן 14 השן היחידה שנותרה באיזור כשן מאחזת , כדאי לשקול ויתור עליה וביסוס השיקום על עמודים אחרים . כל זאת אני אומר בהכללה מבלי שראיתי את המקרה הספציפי -יתכן ומי שיראה את המקרה ימצא סיבות אחרות לשמירתה של 14 בפה .אשמח להפנותך ליעוץ במקום מגוריך . אתה כנראה תזקק לחוות דעת נוספת של מומחה . יואלי כתב/ה: ------------------------------- שלום! לפני כשלוש שנים עברתי ניתוח להוצאת שן כלואה בצד ימין למעלה, לאחר מכן ביצעו צימצום רווח ע"י גומיות ובשלב סופי גשר על 3 שנים. בשן 14 עברתי טיפול שורש וזאת לאחר שכאב לי בזווית האף. עברתי שוב טיפול במקום להוצאת דלקת -מוגלה ושוב חזר לפני כחודשיים עברתי ניתוח חניכיים לשן 14 לנקות טוב את המקום (כנראה הטיפול שורש לא הצליח), נאמר לי כ- 70 - 80 אחוז הניתוח מצליח, כרגע ברגע שנוגעים בזווית האף אני מרגיש שהמקום מלא שוב ויש מוגלה וצריך לעשות איזה חור ולנקז אותה.... שאלתי היא: האם לבצע ניוח שני לאותו מקום או לעקור את השן מתחת לגשר ואז עושים גשר חדש (בעצם ל- 4 שיניים - תמיכה בשן אחרת במקום הנעקרת) או שיש לך רעיון אחר? במידה וצריך עוד פרטים אשמח לענות ותודה מראש על הייעוץ!!