עקירת שן בינה
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, נאמר לי על ידי רופא השיניים שלי שמומלץ לעקור את שן הבינה האחרונה שלי בצד ימין, בתחתית הפה. הסיבה היא שהשן רקובה. אולם, אני יודעת שישנם רופאים שאינם ממליצים לעקור שיני בינה אלא לנקוט במגוון טיפולים אחרים. אשמח להסבר מדוע ישנם רופאים שאינם ממליצים לעקור שיני בינה ואולי אף ייעוץ מה כדאי לי לעשות. תודה
ארבל שלום. אם רופא השיניים אמר לך לעקור שן בינה חזקה עליו שהשן במצב שאיננו ניתן לשחזור בגלל עששת .הגישה כיום לשן בינה היא כאל כל שן בפה בהבדל אחד שהיא בזוית הפה והגישה אליה קשה יותר במקרה ויש צורך בטיפול שורש או שחזור מתוחכם . לעיתים חלק מן השן עדיין שקוע בחניכיים דבר המקשה עוד יותר על הטיפול בה . הגישה הליבראלית לעקור כל שן בינה בכל מצב אבדה מן העולם ונהוג היום לבצע סתימות גם בשיני בינה אם הן נגישות ומתפקדות בלעיסה .