גג מאסבסט צמנט

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

12/12/2016 | 04:18 | מאת: דודז

היי ד"ר ורד אני בהיותי ילד התגוררתי בבית קרקע כאשר הגג של המחסן בחצר היה עשויי אסבסט צמנט ואף הייתה חתיכה חסרה (שבורה)אך לא גדולה רוב הגג היה שלם אך הוא היה מתחת לחלון המטבח לא ידענו ל הסכנות והיו פעמים שעליתי על הגג הזה אך בזהירות מבלי לשבור אותו רק לכמה שניות על הגג הזה וגם היה לנו חתול ביתי שהיה הרבה על הגג הזה חיינו ככה בערך 15 שנה עד שגילינו על הסכנות והחלפנו את הגג אך בתקופה של ה15 שנה חוץ מהחתיכה שהייתה חסרה (שבר קטן באורך מטר) לא קדחנו או ניסרנו אף פעם האם יש סיכון גבוהה לחלות ?אני מאריך שיש הרבה אנשים שנחשפו בצורה דומה הרי לא סביר שכולם יחלו נכון? הרבה חצרים ובתים מכילים אסבסט צמנט היום אך עדיין מה הסיכון במצב?

לקריאה נוספת והעמקה

אי אפשר לדעת מה הסיכוי, כי אולי נחשפת ואולי לא. וגם אם נחשפת לא 100% מהנחשפים נפגעים. בסביבת הקיום יש הרבה חומרים מסרטנים, גורמי מחלות אחרות לא רק גגות אסבסט צמנט. הדרך היחידה היא לחזור לעידן העצים והמערות (גם אז היו חולים ונפגעים, רק לא ידעו ממה).

13/12/2016 | 22:40 | מאת: דודו

היי תודה על התשובה רק עוד שתי שאלות במידה וכן נחשפתי האם הסיכון עדיין נמוך יחסית? מה הסטטיסטיקה במצבים כאלו והאם סביר להניח שלאחר 3 שנים מאז שהחליפו את הגג בגג פח בבית לא נותרו סיבי אסבסט? יש לציין שחלק מהרהוט הוחלף איך ארונו מטבח ובגדים עדיין אותם ארונות? תודה מראש לדר ורד

לא נאמר שהסיכוי נמוך. הסיכוי נשאר אותו הדבר. ההסתברות גבוהה. מאחר שזה פורום בלבד, ולא בדיון עם רופא לא ניתן לתת מספרים מדוייקים. לגבי סיבים בבית ובכלל. יש להבין דבר מהותי ומשמעותי לגבי סיבי אסבסט. הסיכון הוא כאשר הסיב "טרי". לדוגמא: אם עכשיו אתה קודח בקיר ומשתחררים סיבים או כאשר מפרקים גג אסבסט, אלה מאוד מסוכנים אם חודרים לריאות ונתקעים שם. אבל, לאחר זמן, הלחות שבאוויר שינוי גודל הסיב ושחיקה שלו מורידה את מהסיכון. כך, שגם אם יש סיבים בבית מאז אין בזה בעיה.

14/12/2016 | 12:01 | מאת: דודו

תודה רבה על תשובה המהירה אך עם הסתברות גבוהה אז חלילה חצי מדינה חשופה בדרך כזו או אחרת לאסבסט צמנט אני רואה הרבה מאוד גגות ומרפסות לא במצב טוב הרי לא סביר להניח שכולם יחלו לא?השאלה עם כשמדובר באסבסט צמנט האם זה נישאר אותו סיכוי ככי הבנתי בהודעות קודמות בפורום שזה הרבה פחות בעיתי מה דעתך?

במקרה שאדם נחשף לסיבי אסבסט זה לא משנה אם צנמט או פריך או אחר. ההסתברו מצמנט יותר נמוכה כי יש פחות סיבים והם לכודים. אבל, קידוחים, שבירה וכדומה משחרר סיבים, גם אם פחות. בסביבת הקיום שלנו כאן ובכל מקום יש גורמי סיכון המובילים למחלות קשות. זה לא רק אסבסט.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות