מים רתוחים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

04/09/2016 | 13:31 | מאת: דנה

שאלה לגביי מים מורתחים לתינוק. לפי מה שהבנתי יש צורך להרתיח מים כשתי דקות ולא יותר מחמש דקות כי אז רמת העופרת במים עולה. האם זה נכון ואכן חשוב להקפיד על הרתחה שבין שתיים לחמש דקות מקסימום? במידה והרתחתי מים כחמש דקות וכשהתקררו חיממתי אותם שוב על גז עד שרתחו, האם זה גם יכול לגרום להגברת העופרת במים או מדובר רק בחימום רצוף של יותר מחמש דקות? תודה

לא יודעת מה המקור בו קראת את הדברים שכתבת. יש להרתיח לפחות 2 דקות כדי להבטיח שזיהומים מיקרוביאליים (חיידקים) אם ישנם במים, יושמדו. מהיכן בדיוק יגיע עופרת?! אם יש עופרת זה יהיה בשניה הראשונה כמו אחרי 5 דקות.

05/09/2016 | 07:45 | מאת: דנה

תודה על תשובתך. מצורף קישור לדברים http://www.kidspedia.co.il/mamar.asp?id=86

מים בישראל הם לא מים בארה"ב או בקנדה. מים בארה"ב לדוגמא בפלינט מישיגן מכילים כמויות גדולות ביותר של עופרת שמסכן חיים ובריאות של אנשים וכמובן ילדים. כאן בישראל למזלנו הסביבה נקיה יחסית מעופרת, לכן אין סיבה שיהיה עופרת במים מעל הרמה המוגדרת למי שתיה על ידי משרד הבריאות. החברות מבצעות בדיקות והמים שמגיעים לברז מתאימים לשתיה. ההרתחה נועדה לחיטוי - לסילוק חיידקים שתינוק שעדיין אין לו מערכת חיסונית חזקה עלול להיות רגיש להם. לגבי עליה בריכוז העופרת עם המשך חימום, זה כנראה תרגום שגוי כי לא הגיוני. מה שיש במי הברז שאינו נדיף, יהיה מהרגע שהמים הגיעו לסיר ויהיה גם בבקבוק. חומרים לא מופיעים מעצמם ולא נעלמים סתם. אז, חבל שכותבים משפטים סתומים כמידע להורים, ועוד יותר חבל מאחר שאין בכלל מה להשוות בין איכות המים הגבוהה של מי השתיה בישראל לאיכות המים בארה"ב.

06/09/2016 | 08:28 | מאת: דנה

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות