אסבסט בתריסים ישנים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

27/05/2016 | 13:28 | מאת: אמא

שלום יש ליתאומים בנימספר חודשים. שני דברים בבקשה. 1. בוצעו עבודות בנייה מרחק 10 מטרים מהדירה, בכביש מתחתנו רק שאני עורפית בקומה 3. מדובר בהחלפת צינורות וביוב. העבודות בוצעו במשך 5 חודשים. חלק בחורף חלק בקיץ, כללו גם אספלט והפיכת כל הכביש עם כמויות של חול. כאמור אני גרה בקומה 3 עורפית אבל היו רוחות וגשמים וגם שרב, כמה זיהום אוויר סביר שספגנו מהתקופה הזו? האם יש מקום לדאגה? 2. בבניין לידינו, קומה 1 בחזית שוב מרחק 10 מטרים מאיתנו. יש תריסי אסבסט ישנים הם פתוחים לרווחה. מדובר בבנינים בני 60 שנה וסביר שגם האסבסט. הכנסי הלבניין שלי ממוקמת מרחק 6-7 מטרים מהדירה הזו ויש רוחות מהכיוון הזה. ואני חוששת שבלכ יציאה וכניסה לבניין חליל הנחשפנו לזה ובעיר הילדים. האם מדובר באסבסט צמנט? האם יש מידע לגבי תריסים כאלה מבחינת רמת העמידות? כמה הם פריכים שהבנתי ששם הסכנה? אני חוששת אפילו לפנות לדיירים שלא ינסו לפרק בעצמם ויסכנו את כולנו. כאמור לא ברור אם משתחררים מזה סיבים ואם הגיעו עד אלינו, מצד שני עצם זה שזה בסביבה מדאיג מאוד. תיכננתי לעבור דירה במילא, האם יש משמעות לךמהירות שכדאי לעשות זאת בהתחשב בנל? תודה ושבת שלום

27/05/2016 | 13:48 | מאת: אמא

רק לחדד, אני בטוחה שהתריסים עשוייםמאסבסט כי מפקח על העבודות של הכביש בחן אותם לבקשתי ואמר שזה אסבסט וצריך פינוי מיוחד. שנית אני גם חוששת מהדחפורים שהיופה בתקופות העבודות, מסתבר שאותם דחפורים משמשים לסילוק צינורות אסבסט שלא היו באזור שלנו, אבל כן ברחוב אחר ושהפועלים חזרוויצאו ממנו. בקיצור כל נושא האסבסט הזה נבדק על ידי בתקופה האחרונה ואני חרדה לבריאותינו ובעיקר לילדים. אני רק רוצה לברוח מכאן אבל ככל שאני בודקת את הנושא אני רואה שיש אסבסט גם במקומות אחרים רק שהוא מתחבא. אשמח כרגע להסבר לגבי רמת הסיכון כרגע ואם יש מה לעשות עם האסבסט כרגע, או כדאי לבקש שיפנואותו אחרי שנעבור דירה כדי למנוע סיכון נוסף? מיותר לציין שהילדים שלי ממש קטנטנים, האם יש הבדל בסיכון עבורם ועבורינו? תודות!

לא הצלחתי להבין את הדברים שכתבת. אם אסבסט והגיע צוות עבודה לאסבסט, הייתם רואים עבודה עם לבוש מיוחד וציוד מיוחד. זה שמישהו אמר אסבסט עדין לא אומר אסבסט. אם כן אסבסט, לאחר מעשה אין מה לעשות.

28/05/2016 | 21:38 | מאת: אמא

היי אסביר - היה ברחוב צוות שעסק בעבודת שיפוץ הכביש. הם הסתכלו על תריסים של אסבסט ואמרו שזה דורש פינוי מיוחד.יש שם מפקח עבודות שעוסק בפינוי אסבסטט 40 שנה ואמר שזה אסבסט. אלו גם התריסים המיוחדים שבנו מאסבסט בשנות החמישים אין משהו אחר כזה. בנוסף לכל זה גיליתי שיש באותו בניין גגון גלי של אסבסט (זה נראה אסבסט ולא אלומיניום) ישן בן לפחות 60 שנה שזה גיל הבניין והדירה שלי נמצאת לא רחוק אם כי החלונות בצד השני. יש לי תינוקות קטנים, הגגון בבניין ליד לא שבור אבל שחוק מאוד. ובנוסף כאמור תריסים אצל שכן מקומה ראשונה בואתו בניין. 1. כמה זמן של חשיפה למשהו כזה מעלה סיכון חלילה ללקות מחלה ממארת? לא מאמינה שנחשפנו לחלקיקים רבים כל יום אבל אם באמת מדובר על משהו פריך סביר שכמה פעמים בשבוע (כשיצאנו או כשהיו רוחות ללא גשם). האם כשמדובר בתינוקות הסיכון עולה ויש צורך לבצע בדיקות מעקב? תודה

אם מדובר באסבסט. חזרת על התיאור הקודם. עדין לא בטוח שמדובר באסבסט. כי אם האיש כל כך בעל מקצוע, 40 שנה, הוא אמור שיהיה לו רשיון ביד לביצוע עבודות מסוג זה, אמור שיהיה לו ציוד מיוחד, אמור להודיע לשכנים על ביצוע עבודות אסבסט, אמור לסגור האזור ואמור לבצע הרטבות ופינויים כנדרש. שום דבר מזה לא תארת אז אולי הוא רק מדבר ולא בדיוק איש מקצוע. אם יש בסביבה שלך לדעתך אסבסט בעיתי תזמיני איש מקצוע או תפני למשרד להגנת הסביבה שישלח איש מקצוע מתאים לטפל בדברים. בעיקרון מבוגרים וילדים רגישים ועלולים לחלות במחלה קשה הנקראת אסבסטוזיס. גם חשיפה אחת לסיבי אסבסט "טריים" בעיתית. חשיפה לסיבים "ישנים" שלא עברו טיפול פחות, אבל לא מתבטל. אין דרך לבדוק. בדיקות ישנן רק במקרים שבהם כבר יש סימני מחלה, קשיי נשימה, מחלות נשימה, ואז זה כבר מאוחר מדי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות