אוכל חם בכלים חד פעמיים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

14/10/2015 | 00:20 | מאת: ליאורה

שלום רב, 1. האם ישנו סיכון בריאותי בהגשת אוכל חם מאד (היישר מהסיר או מהתנור) בכלים חד-פעמיים פשוטים ביותר? (בכלל, ולילדים ולתינוקות בפרט) 2. האם מותר לחמם אוכל במיקרוגל בכלים חד-פעמיים? 3. האם חשוב לחמם במיקרוגל רק עם מכסה? תודה, ליאורה.

1. אם הכלים מיועדים למזון אפשר להגיש בהם אוכל למבוגרים ולילדים. כדי להקל יש סימון של מזלג וכוס בתחתית הכלים המלמדים שמתאים למזון. אם אין סימון, תשימי מים חמים רותחים בכלי, אם הוא שומר על צורתו ללא עיוות, אפשר לאכול בו אוכל חם. 2. כלים חד-םעמיים המיועדים למזון אפשר. שוב לבדוק שהם עמידים לחימום במיקרוגל. 3. חימום עם מכסה נועד כדי שיתחמם מהר יותר ושלא ילכלך את המיקרוגל. בדיוק כמו על כיריים, שלא יגלוש ויתחמם מהר.

14/10/2015 | 20:15 | מאת: ליאורה

שלום רב, ראשית תודה רבה על המענה המהיר. שנית, לא הסברתי את עצמי נכון בשאלה הראשונה. נאמר לי שברגע שמניחים אוכל לוהט בצלחת חד-פעמית פשוטה, החום של האוכל גורם לפלסטיק לפלוט חומרים רעילים לתוך המזון. האם יש אמת בדבר, או שמא אפילו אוכל לוהט לא יוכל לגרום לשום סכנה? שוב תודה רבה, ליאורה.

חושבת שניתנה תשובה מלאה גם לשאלת ההמשך. לא ברורה מהי הגדרה של צלחת חד-פעמית פשוטה. כן יש הגדרה של כלי פלסטיק חד-פעמיים ורב פעמים לשימוש במזון - אלה עם הסימון של מזלג וכוס עליהם. אם יש סימון כזה הפלסטיק בטוח לשימוש במזון. כדי לוודא שעמיד בחום נאמר לשים מים רותחים בכלי ולראות אם מאבד צורה או לאו. אם שומר על צורה אין בעיה לאכול חם או קר. אין ניסים ואין קסמים, אם מתאים למזון ושומר על צורה אין שחרור של חומרים ואין בעיה. אם הפלסטיק מתעוות או נמס אז יכול להכנס לאוכל, אבל אז מתקרר וזה כמו לאכול חתיכת פלסטיק, לא טעים אך יצא מהצד השני. ולגבי אמרו לך...לא מתיחסת למר שמועתי ולמיתוסים אורבניים.

02/09/2019 | 22:16 | מאת: נועה

היי מצטרפת לשאלה אם הפלסטיק נמס כאשר שמים עליו אוכל חם, הוא פולט רעלים מזיקים לתוך האוכל? תודה

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות