פלסטיק ונזקיו

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/08/2015 | 14:54 | מאת: רועי

כמה שאלות בנושא של פלסטיק: 1. לפי מה שהבנתי לא מומלץ לחמם קופסות מפלסטיק (שמכילות מזון) במיקרו, אלא אם יש עליהן תו תקן (מעין ציור של גלים) שמסמל שבטיחותי לחמם אותן במיקרו. עם זאת, יש אנשים רבים שטוענים שלא מומלץ כלל להכניס פלסטיק למיקרו- גם לא מוצרי פלסטיק שיש עליהם את תו התקן שציינתי. מה דעתכם בנושא הזה? האם אכן לא כדאי להכניס שום מוצר פלסטיק שהוא למיקרו? 2. בדומה למה שכתבתי מקודם, הבנתי שגם לא מומלץ להכניס קופסות פלסטיק המכילות מזון למקרר, אלא אם יש עליהן תו תקן שמסמל שזה בטיחותי לבצע זאת. גם כאן יש אנשים שטוענים שבכל מקרה לא כדאי להכניס פלסטיק למקרר. האם אחסון מזון בקופסות זכוכית במקום בקופסות פלסטיק מהווה אלטרנטיבה טובה מבחינה בטיחותית, כאשר רוצים לשמור מזון במקרר? 3. קראתי באינטרנט שגם לא מומלץ לשמור בקבוקי מים מפלסטיק במקרר. האם אכן זה לא כדאי מבחינה בריאותית?

ידידי כדאי שתתחיל לקבל מידע ממקורות אחרים שאינם מתיחסים למיתוסים אורבניים שנכנסו כמתיחות לפני שנים וממשיכים להתגלגל. כל מה שנאמר לעיל בשאלתך איננו נכון! טענות של אנשים ותחושות בטן אינן עובדות מדעיות בדוקות. וקל מאוד להטעות אנשים ולהכביד על חייהם בשם המתיחה והצחוקים. 1. אפשר לחמם במיקרוגל הרבה מאוד פלסטיקים גם אם לא מסומנים. 2. אחת מהמתיחות הארסיות של 1 באפריל שעשו בעבר. אין שום בעיה בשום פלסטיק להכניס אותו למקרר. אין שום סימון המגדיר פלסטיק המיועד למקרר כי אין שום הגבלה בנושא. אפשר לאחסן בזכוכית, עם הבעיתיות שלה שהרבה פעמים מתפוצצת במקרר, כבדה ולא נוחה לשימוש. 3. כמו 2 - אין בעיה.

19/08/2015 | 17:40 | מאת: רועי

את כותבת שאפשר להכניס כל פלסטיק למקרר. אם כך, מדוע קיים תו תקן מפורש (ציור של פתית שלג) שמציין שבטיחותי להכניס את מוצר הפלסטיק עליו הוא מופיע למקרר? זאת אומרת, למה שבכלל יהיה צורך בתו תקן כזה, אם ניתן להכניס כל פלסטיק למקרר ללא חשש?

לא קשור בכלל!!! צריכים קצת ידע לפני שסתם מנסים לנגח. הנחתי בתשובה הראשונה שבאת לשאול ולקבל תשובה, אך כנראה טעות בידי וזו לא היתה מטרתך. בודאי שיש סימון פתית שלג, אך זה לא בגלל בעיה של אחסון האוכל בקור, אלא בעיה של תכונות הפלסטיק. יש פלסטיקים שכאשר מקפיאים אותם הם הופכים פריכים ושבירים ואז הכלי נהרס. זה הכל לא קשור בכלל אבל בכלל לבעיה שלא קיימת בקור של מדע פלסטיק עם אוכל.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות