חשיפה לבדיל

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

13/08/2015 | 13:45 | מאת: ח.מ

שלום רב בגלל שאני עוסק טיפה באלקטרוניקה יצא לי כמה פעמים לעבוד עם בדיל לזמן ממושך ולא ידעתי שהחשיפה לבדיל מסוכנת מכיוון שיש בבדיל עופרת האם רק חשיפה כרונית שאדם מלחים יום יום היא מסוכנת או גם חשיפה לפרקים אני חושב ששאפתי את האדים שיצאו מההלחמה

לקריאה נוספת והעמקה

עבודה עם בדיל לא באופן אוטומטי אומר עופרת. יש לבדוק מהו הבדיל שאתה משתמש בו. יש בדיל המכיל עופרת ויש בדיל שאינו מכיל עופרת. אולי בכלל אין בבדיל שלך עופרת ואז הבעיה קטנה הרבה יותר. אם מכיל עופרת, אז כן, לא טוב לנשום. נכון שבכמויות קטנות אין הרעלה מידית, אך יש בעיה של הצטברות העופרת בגוף, כל פעם קצת ועוד קצת, ואז בשלב כל שהוא עלולות להתפתח תופעות ומחלות בגלל החשיפה המצטברת. לא ניתן לבדוק כמה עופרת יש בגוף, ולא יודעים כמה מצטבר שגורם למחלות, משתנה מאדם לאדם. לכן, הדרך היחידה היא להמנע מחשיפה, ולא עובדים בהלחמה ללא הגנות מתאימות, גם אם זה נקודה פה ושם.

14/08/2015 | 01:00 | מאת: ח.מ

האם העופרת מצטברת או יוצאת מהגוף . ואם היא מצטברת איך ניתם להוציא אותה .?

אם לא היתה מצטברת ואם היה אפשר להוציא אותה לא היתה בעיה. חלק מהעופרת מצטבר לדוגמא בעצמות, אז לא ניתן להוציא. מעט בכל זאת יוצא כי יש תהליך של בריחת סידן ובחלפת סידן בפלואור ועוד תהליכים אז מעט יצא, אך בעיקרון מוגדר שמתכות כבדות שנכנסות לגוף הן מצטברות בו.

14/08/2015 | 03:54 | מאת: ח.מ

מעבר לכך בזמן החשיפה אני זוכר שנשמתי אדים שהגיעו אלי וניכנס לי לעיינים ומיצמצתי כי זה עשה לי כאב של שרפה בעיניים איני יודע עם זה עם עופרת או לא אבל זה היה חד פעמי זה לא שאני לפרקים מלחים אלה פעם ב .. אבל החשיפה בערך הייתה כ רבע שעה של הלחמות . האם עלי להיבדק .? איפו בודקים רמות וערכים בגוף לדברים האלה .? לדבריך לא ניתן לבדוק אבל מחיפוש באינטרנט ראיתי שניתן לבדוק רמות וערכים של עופרת בגוף על ידי בדיקת שערות או ציפורניים או משהוא כזה , וראיתי חומר בנושא שהעופרת יוצאת באיזשהוא שלב מהגוף לאחר זמן או שלא הבנתי נכון ...

כבר עניתי בתשובה הראשונה, אין דרך לבדוק ואין מה לעשות לאחר שהחומר נספג בגוף. לכן, להמנע מחשיפה. 1. בשאלה הראשונה אמרת שאתה עבדת לעיתים, אז זה לא חד פעמי. ופעם ב ... מצטבר אם לא משגיחים. 2. אם זה אירוע חשיפה מזדמן חד פעמי, זה כמו כל מצב של חשיפה חד פעמית בדרל כלל לא מהווה בעיה. 3. תברר עם איזה חומר עבדת. אי אפשר לנחש מה אם, היה עופרת או לא היה 4. לא אין מה לבדוק ואין דרך לבדוק ואין דרך להוציא העופרת או מתכות אחרות מהגוף לאחר שהתמקמו להן טוב. במקרה של הרעלה אקוטית יש מה לעשות באופן מידי, אך לאחר שנספג, נספג. כל השיטות שאתה רואה באינטרנט הן לא שיטות שמאושרות לטיפולים רפואיים. הן נחמדות למחקר. מאחר שהעופרת ומתכות אחרות מצטברות בכל מיני מקומות בגוף כולל ציפורניים ושער אז כמות קטנה ניתנת לזיהוי בהם, אך כאשר מתישב לך בעצמות או באיברים אחרים שלא מתחלפים ולא גדלים זה שם ונשאר שם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות