מרית מסיליקון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

02/06/2015 | 09:22 | מאת: רונית

שלום רב, רציתי לשאול האם שימוש במריות סיליקון בעת טיגון מזון במחבת הינו בטוח? כלומר האם יש סיכוי לשחרור חומרים מהמרית למחבת? רוב המריות מופיעות בצבעים שונים ואני תוהה אם החום לא עלול לגרום לשחרור חומרי צבע שכאלו? האם יש הבדל מבחינה זו במריות שמגיעות מסין לבין כאלו אירופאיות? תודה מראש

בעיקרון אם המרית מיועדת לעבודה בטיגון לא צריכה להיות בעיה. הצבע לא יצא החוצה הוא חלק מהפולימר. אם הצבע יוצא כנראה שהמוצר איננו סיליקון. יש להזהר מהכללות יש מוצרים מאוד טובים מסין וגם מאירופה ויש מוצרים ממש גרועים מסין ומאירופה. אם המרית היא סיליקון מוצר לא איכותי פשוט לא יחזיק מעמד ויתקלקל מהר יותר ממוצר איכותי יותר.

09/06/2015 | 12:20 | מאת: רונית

ורד שלום, תודה על תשובתך. האם יש דרך לדעת מהו מוצר סיליקון איכותי על סמך מראה? או בעיקר להתבסס על המחיר ועל היכרות עם החברה? אני חייבת לציין שאני מחכימה מאד מפורום זה. אני בהכשרתי רוקחת ועסקתי ברגולציה בתחום הפארמה אולם הכלים איך לעבוד בריא יותר במטבח האישי ולבשל בריא יותר עבור משפחתי ניתנים לי פה ועל כך תודה :)

תודה גם לך, נחמד לשמוע. אני נותנת תשובות לשאלות המשתתפים, והרבה פעמים זה בנושא כלים, אז שמחה לעזור. לצערינו לא, וזה די נכון לרוב הדברים. אנחנו צריכים לסמוך על המידע של היצרן, כי אין לנו שום אפשרות לבצע בדיקות מעבדה בבית לכל דבר. הרשויות דוגמות אקראית מוצרים ובודקות אותן, לא מעבר לזה. במקרה של מריות סיליקון, אין בעיה עם הסיליקון, והרי ברור שיש תוספים נוספים שיתנו חוזק למוצר, אך מעבר להצהרת יצרן אין מידע, אלא לקנות ממקורות אמינים של חברות איכותיות. מחיר לפעמים מדד מטעה, כי פשוט אפשר לבקש מחיר גבוה גם עבור מוצר נחות, ורבים עושים את זה. אז, המשך עבודה טובה וחשובה ברגולציה, לפחות שנהיה בטוחים שם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות