מכבסה ציבורית

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

25/04/2015 | 12:56 | מאת: קרן

שלום רב, רציתי לשאול האם מכבסה ציבורית לא מסוכנת לנו בכך שאנחנו מכבסים בגדים/ מצעים במכונה ציבורית כאשר אנשים רבים מכבסים את הבגדים/ הלבנים/ המצעים שלהם יחד? האם ניתן להידבק במחלות עקב כך? הרי רוב הכביסות הן ב 30, 40, 60 מעלות, וזה לא הורג חיידקים ובקטריות. האם הם נשארים על תוף מכונת הכביסה? ברצוני להבהיר שאני שואלת גם לגבי מכבסה ציבורית (כזו שאני מכניסה כסף ומכבסת בעצמי), וגם לגבי מכבסות שהן עסק פרטי של אנשים אחרים. תודה רבה מראש.

מה ההבדל בין מכונת הכביסה הביתית לזו הציבורית? למה שיהיו מחלות במכונת הכביסה? זה שהרבה אנשים עושים הכביסה לא אומר שהמכונה יותר מזוהמת. האם את עושה איזשהו חיטוי בין כביסה לכביסה? האם את מסתובבת ברחוב עם כיסוי פנים וגוף ולא באה במגע עם הסביבה? (דבר שמאוד מסוכן בריאותית) כל מקום ציבורי וכל בית יש בהם זיהומים. כל אדם יש עליו זיהומים בכל זמן ולא יעזרו חיטויים. שניה לאחר מכן מהאוויר יגיע המיקרואורגניזם. להיפך כמה שעושים יותר חיטוי המיקרואורגניזמים המסוכנים מתחזקים ומתרבים יותר.

26/04/2015 | 19:28 | מאת: קרן

תודה על התשובה אבל בבית אני מכירה את האנשים... השאלה שלי היא שכיוון המכונת כביסה היא ציבורית האם יכולים להדבק במחלות כגון מחלות עור ומין מדבקות,מאחר והכביסה היא לא ב 100 מעלות וסבון הכביסה בטח לא משמיד כל נגיף... תודה שוב.

תהליך כביסה בחומרי כביסה מבצעים השמדה חלק גדול של החיידקים. לא סטריליזציה. גם הרתחה לא עושה סטריליזציה, חוץ מאשר לבזב חשמל ולהרוס הבגדים. חומרי הכביסה עושים עבודה טובה מאוד. גם אם נשארים מעט חיידקים זה לא אומר שהם ידביקו, נדרשת כמות מינימום להדבקה. לא נדבקים מחיידק אחד ולא ממאה. ברגע שמוצאים הכבסים מהמכונה כבר נצמדים אליהם חיידקים חדשים. בבית אולי את חושבת שכולם בריאים וללא זיהומים, זה לא בהכרח כך. אם לא נראה לך לכבס עם אנשים שאת לא מכירה, לא להשתמש במכונות ציבוריות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות