מים עומדים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

06/01/2015 | 22:01 | מאת: ליאור

קודם כל תודה רבה על התשובות הקודמות, מאד עוזר ומכוון. אני רוצה להתקין בחדר העבודה שלי ג'ריקן פלסטיק ובו מים לשתיה כי אין לי שם מקור מים. השאלה היא כמה זמן אפשר שישהו מים בקנקן ויהיו ראויים לשתיה והאם הרתחה (או טבליית כלור) במים תשנה את זמן השהות המותרת. מדובר בטמפ' החדר, בצל, בג'ריקן נקי.

בשמחה, אם עוזר טוב מאוד. מים הם דבר עמיד ונקי. המים לא יזדהמו אם אין מקור זיהום בעיתי. מי ברז הראויים לשתיה ניתן לשים בג'ריקן/בקבוק למשך חודשים ארוכים ללא בעיה. אין סיבה שמים ממקור נקי שעומדים במקום נקי, קריר יהוו בעיה גם בטווח זמן ארוך. טבליות כלור יתנו טעם לא נעים למים, ואין צורך בהם כאן שהמים ראויים לשתיה ואין בהם זיהומים ביולוגיים מסוכנים. קח לדוגמא מי בארות, מי הכנרת ומקורות מים אחרים, כל זמן שלא חודר זיהום ביולוגי מסוכן (או כימי, אך זו לא השאלה) אין בעיה עם המים גם לטווח של שנים.

07/01/2015 | 13:39 | מאת: ליאור

ממילא יש שם יצורים, והם ממילא יתרבו במים, הרי אני לא מצפה שמי ברז יהיו נקיים מחיידקים ווירוסים. בעצם אני אהפוך את זה לשאלה: למה שלא יתפתחו שם מושבות? אפילו עובשים? הרי מספיק שמגיעים מהאויר כמה.

במי ברז יש זיהומים מיקרוביאליים אך הם לא גורמי מחלות, ובודאי אין במי שתיה יצורים שגדלים כי זה היה הופך אותנו למדינת עולם שלישי ואנחנו ממש לא. איכות מי השתיה בישראל מהטובים שיש במדינות המודרניות, והטובים ביותר באסיה. כדי שמיקרואורגניזמים יתרבו הם צריכים מזון ומים לבד אינם מספיק מזון. נכון שיש במים מעט חומרים אורגניים אך הם לא קרקע פוריה מספיק להתרבות מיקרואורגניזמים. בנוסף, יש הבדל בין מיקרואורגניזמים אדישים לנו ואנחנו להם לבין פטוגניים. במי ברז רגילים אין זיהום פטוגני, ותפקידם של ספקי המים לבצע בדיקות יומיות ולפעמים יותר כדי לוודא שלא נכנס במקרה זיהום, כמו שקרה לפני מספר חודשים בירושלים שמי ביוב מזוהמים חדרו לרשת מי השתיה בגלל תקלה של הגיחון, ויצאה הודעה מידית להפסיק לשתות המים עד להודעת הרגעה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות