מדורות -מודעות הציבור לשריפת פלסטיק וקרשים צבועים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

05/05/2014 | 21:08 | מאת: שושי

הכוונה לאזהרה ולהעלת מודעות בקרב הילדים ומכאן להורים ,בחוזר מנכ"ל ולאו דווקא לימוד, ליד ביתי שרפו כלים חד פעמיים , והילדים טענו שלא ידעו שזה מסוכן כנ"ל לגבי ריהוט צבוע, כך שזה לא יהיה מצב שההורה רק דואג שהילד לא יתקרב לאש.

שוביש כאן ערבוב תחומים. חוזר מנכ"ל משרד החינוך מתיחס רק לפעילויות בזמן ובאחריות מוסדות חינוך, ויש התיחסות לנושאי מדורות בהתאמה. אין לחוזר מנכ"ל, ולמשרד החינוך סמכויות בזמן החופשי של הילדים. מה לעשות בזמן זה הם באחריות הבלעדית של ההורים שתפקידם לוודא שילדיהם יהיו מוגנים. גם בזמן הדלקת מדורות. הורים לא חולקים אחריות אלא אם בית משפט קובע זאת, ואת ממש לא רוצה להגיע למצב זה.

06/05/2014 | 20:44 | מאת: שושי

אבל כולם מעוניינים לא לזהם את האוויר,ולדאוג והאם אין דרך להעלות את המודעות ,שלא מתוקף חוק בית משפט?, אלא מתוך כוונה חיובית? ואז ההחלטה תשאר בגדר בחירה עצמית. המלצה של משרד הבריאות. המלצה של המשרד לאיכות הסביבה. האם זה לא מתוקף תפקידם?? תודה שושי

לא, לא באחריות משרד החינוך אם היה מהותי, משרד הבריאות היה מוציא הנחיה. מאחר שזה פעם-פעמיים בשנה, הם מתעסקים עם דברים מהותיים וחשובים יותר, לפי הנחיות מנכ"ל משרד הבריאות. אם לדעתך נדרש אחרת, תפני לשרים המתאימים. כפי שנאמר לך בעבר פורום זה לא עוסק בקידום פתרון כל בעיות העולם, אלא רק תשובות לפונים.

07/05/2014 | 09:19 | מאת: שושי

בכל זאת שבוע מראש ושבוע ימים יש כבר מדורות וזה בכל הארץ. אם בכל זאת אין הרבה מה לעשות,בהנחה שהמדורות בערב,תוך כמה שעות האוויר חוזר לקדומותו? למחרת בבוקר? ערב? תודה

זו מדינה דמוקרטית וזכות אזרחיה לחגוג, כאשר מתאים להם. תמיד יוצאת הנחיה בתקשורת בל"ג בעומר לאנשים עם בעיות נשימה לא לצאת החוצה. זמן פיזור העשן תלוי בהרבה גורמים כמו טמפרטורה, לחות, רוחות, עננות תנאי קרקע ועוד. כך שזמן פיזור יכול להיות מספר שעות עד מספר ימים. יש דיווח באתר של המשרד להגנת הסביבה על תנאי האוויר.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות