מוצרי קוסמטיקה וחום

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

02/05/2014 | 11:13 | מאת: שמרית

בטעות הנחתי 2 קרמים לפנים שאחד מהם מכיל מסנן קרינה, על ממיר של כבלים. הם היו ככה בערך שבוע ולא שמתי לב שהממיר פועל. היום הרגשתי שהמיכלים קצת חמים ואחד מהם (שנמצא בשפורפרת פלסטיק) התפרק לנוזל ומוצק שהתאחדו בחזרה בערבוב. מה דינם של הקרמים ובעקר של חומרי ההגנה מהשמש? האם הם עושים את פעולתם? האם מומלץ לזרוק?

לקריאה נוספת והעמקה

שוב, זה איננו פורום צרכנות, לגבי איכות המוצרים. לגבי מסנן הקרינה, לא לסמוך על נוכחותו - שוב בעית צרכנות ולא בטיחות ובריאות ולא סביבה. לגבי בטיחות המוצרים, אין בעיה.

04/05/2014 | 07:39 | מאת: שמרית

לא לגבי היעילות של מוצרי קוסמטיקה בכלל (זה 1000 שיעורי כימיה) כי היה לי ויכוח עם בעלי שאמר שמרכיבי ההגנה לא נהרסים בחום כי הם מיועדים שאנשים יקחו אותם לים בתיק וכו' ואני אומרת שלא מדובר בחום ישיר כמו במקרה של להניח על מקור חום כמו מכשיר חשמלי כי אז המרכיבים כן מגיבים ונהרסים. האם לא זו הסיבה שאומרים להמרח כל שעתיים בחשיפה לשמש?

תהליך היצור מתבצע בחמישים-ששים מעלות שזה הרבה יותר גבוה ממה שהיה על הממיר או בתיק בחוף הים. אולי כמות קטנה ביותר התפרקה אך אין לזה משמעות, קורה תמיד בכל זמן, לא פוגם בפעילות המוצר בהגנה חיצונית. לגבי הצורך לחדש את המריחה - רק במקרה שנכנסתם למים, התקלחתם או הורדתם את הקרם באופן מכני אחר. הסיבה השניה, היא כי זה טוב לכיס של היצרים.

06/05/2014 | 09:39 | מאת: שמרית

יש סימון על כל תכשירי ההגנה (ונראה לי בכלל על מוצרי קוסמטיקה), כמה זמן ניתן להשתמש בהם מהפתיחה. כמובן שאם על מוצר מסומנת שנה אני לא אשתמש 4 שנים, אבל מה קורה לרוב בדבר שנה ושלושה חודשים למשל? ניסיתי פעם לשאול את שירות הלקוחות אבל הם התחמקו מתשובה.

תשובה חריגה להתיחסות צרכנית למוצרים, בגלל אי בהירות הקיימת בנושא, והעובדה שחברות הקוסמטיקה מתעלמות מהצרכים של הציבור. לאחר שנים של דיונים עם יצרני מוצרים קוסמטיים ולאחר שהם הבינו שאם אין תפוגה למוצרים גם לאחר 10 שנים, אם מוצר נפגם ולקוח מתלונן הם צריכים לתת פיצוי, בנוסף לאחר שנים מוצרים קוסמטיים מפתחים חיידקים, לכן מוסיפים משמרים לכל המוצרים, ללא יוצא מהכלל, אז הם החליטו לשים את סימון השנה. וכאן להערתך המראה על הבלבל, סימון השנה. לא מראה תפוגה!!! אבל זה סימון לא אפקטיבי ולא נוח. אף משתמש לא מסמן את תאריך התחלת השימוש, אף חברה לא יודעת מתי המשתמש פתח המוצר והתחיל השימוש בו. זה יכול להיות בכל זמן. המשמעות זניחה מבחינת הצרכן ורק מגנה על היצרן במקרה של תלונה שהיצרן יגיד שהמוצר נפתח מזמן ולכן זוהם, והוא לא אחראי. את יכולה להשתמש במוצרים קוסמטיים לאורך שנים אין שום בעיה, ואין שום חוק ושום הנחיה בנושא. לפעמים הם נפרדים אז, ערבוב קל מחזיר הקרם לפעולה. מוצרים קוסמטיים הם לשימו שקוסמטי חיצוני על עור מת. אם לא אלרגיים אין בעיה.

07/05/2014 | 08:53 | מאת: שמרית

מידע חשוב

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות