עוד שאלה בנושא אלומיניום

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/03/2014 | 08:46 | מאת: יובל

חומר מככב ברצוני לרכוש מיקסר למטרות אפייה ביתית המערבלים והקערות עשויים מיציקת אלומיניום. לא אופים איתם אך זה מתחמם תוך כדי לישה כמובן לא לטמפ של אפייה ובישול האם יש בעיה עם אלומיניום באופן כזה?

יש בעיה עם אלומיניום בכל מצב. במיוחד אם יש חימום. האלומיניום מתחמצן, ואז הוא עובר לך לתוך הבצק והאוכל. זה קורה כאשר הכלים קרים וזה קורה כאשר חמים. לפני הקניה תברר אם האלומיניום עבר טיפול פני שטח. זה אומר שאפילו אם מתחמם, בא במגע עם מים סבון ספוג כלים וחומרים נוספים הוא לא משחיר. אם ישחיר, המשמעות שהאלומיניום יחדור למזון. לא לקנות סתם מה שהמוכרים יגידו, אלא לבקש לראות מסמך של המוצר או שתחפש באינטרנט כדי לוודא שבאמת עבר טיפול ולא יחדור למזון.

28/03/2014 | 08:40 | מאת: יובל

הקערות עשויות מפלסטיק או נירוסטה זה תלוי במחיר מערבלים ומקציפים תמיד יהיו מאלומיניום או פלסטיק מצופה אלומיניום כי הם צריכים מצד אחד להיות קלים ולהסתובב מהר ומצד שני לא להישבר. בכל מה שבדקתי זה הסיפור. פתחתי את חוברות המוצרים בחנות כדי לראות. רשום DY-CAST ALOMINIUM. מה זה?

זהו שם תהליך היצור של המוצר. לא מלמד על הרכב. לא בדקת אם המוצר יש לו הגנה מהתחמצנות האלומיניום. לא נאמר לא אלומיניום אם הוא מטופל כך שלא יחדור למזון, כפי שעניתי קודם. ולא ברור מה מסתבר...

30/03/2014 | 21:11 | מאת: יובל

המוכרים במילא מרימים עלי גבה הם לא מודעים ולא ידעו לענות. היבואן ידע? מכון התקנים? (מסתבר שאנחנו מוקפים אלומיניום. ראיתי את הסרט הערוץ 8 עידן האלומיניום והבנתי למה התעשייה נשבתה בקסמי האלומיניום.

המוכרים לא מעניין אותם שום דבר חוץ מהכסף שלך. מהם לא תבוא לך תשועה. גם לא תוכל ממש להאמין להם. היבואן אותו הדבר. בעיקרון במפרט המוצר צריך להיות כתוב. זה המקור היחיד. מכון התקנים בודקים רק מוצרים שיש להם תקן. אם אין המידע וחשוב לך, אולי פשוט תחפש מוצר מנרוסטה ולא אלומיניום. או פשוט לחיות עם מעט האלומיניום שיחדור למזון ולקוות לטוב.

31/03/2014 | 10:43 | מאת: יובל

מחירי נירוסטה גבוהים בהרבה, וגם שם הקערה מנירוסטה והמקציפים לא כי זה לא מתאים לתכונות המוצר , בעיקר מהירות נראה שהפשרה אם כבר קערה מנירוסטה/פלסטיק/זכוכית ומקציפים ממה שיש רק לנקות בעדינות ולייבש וכמובן יצרן אמין וטוב. אגב, מה עם כלי סיליקון שהחליפו שימוש בכפות עץ?

מה לעשות, עבור בריאות ואיכות צריך לשלם. כמובן שזכותך להחליט מה אתה מעדיף. ולזכור שסביבת החיים מוסיפה לנו חומרים מסוכנים בכמויות קטנות. ברור שכלי סיליקון עדיפים על כפות עץ, אך כאן ההיבט הוא של זיהום ביולוגי ולא של חומרים מסוכנים. כפות עץ קשה מאוד לשמור שלא יאספו עליהם זיהומים ביולוגיים. כלי סיליקון קל יותר לנקות והם לא מהווים סביבת גידול לגורמים ביולוגיים ועץ כן.

03/04/2014 | 07:00 | מאת: יובל

השכלתי!!!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות