צילום רנטגן

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

01/02/2014 | 19:27 | מאת: שושי

דר נכבדה, בקשר לצילום רנטגן גב, האם יש מגן כל שהוא לגוף בזמן הצילום למי שעובר את הצילום? למתלווה למי שעושה צילום, מהו המרחק שצריך להתרחק בכדי לא להחשף לקרני הרנטגן? תודה רבה

לא מזמן שאלת בנושא בדיוק וקבלת התשובות. אין מגן לכל הגוף כי לא נדרש. אם כבר עשיתי הצילום לך ולתינוקת את יודעת שאף אחד לא נמצא בתוך החדר בזמן הצילום. המרחק תלוי בעוצמה, ומחושב נפרד עבור כל מכשיר. מחוץ לחדר אין בעיה בהתאם להנחיות הצוות במקום.

02/02/2014 | 17:12 | מאת: שושי

אבל,בכל המקומות ההנחיות הן מחוץ לחדר בלבד,ולא מציינים את המרחק האם מספיק מעבר לדלת או יותר? כי את אומרת שבכל זאת יש מכשירים שונים אז כיצד בכל המקומות זו אותה הנחייה? תודה

בתוך החדר עלולה להיות בעיה. מחוץ לחדר כל הקרינה כבר נעלמה. המרחק מחוץ לחדר מחושב לכל מקום. לא בכל חדר אפשר לשים המכשירים. לפי המכשיר קובעים המיקום, המרחקים, ההגנה וכל השאר. מחוץ לדלת הסגורה אין שום בעיה.

02/02/2014 | 23:24 | מאת: שושי

האם הקרינה עוברת דרך קירות? האם מה שחשוב זה להתרחק או לעמוד מאחורי קיר או האם מאחורי דלת מספיק?

שוב את רוצה שיעור בפיזיקה של קרינה. זה מעבר לתחום של הפורום. הקירות והדלתות וכל האזור בנוי כדי להתאים לטיפול המוגדר. כבר שאלת ונענת שוב ושוב שהקרינה לא נשארת בדברים, לא נספגת בהם. כל מבנה נבנה מחומרים מתאימים לאחר בדיקות ומדידות מתאימות. לפי ההנחיות כך יש לפעול. מאחרי הקיר מספיק. מאחרי הדלת מספיק. אם באמת השאלה שלך אמתית והיית שם אז את יודעת שהדלתות כפולות. ואין צורך להכנס להסטריה וחרדות מיותרות. ההנחיות של הצוות ברורות, לא יסכנו אף אחד לא אותך ולא את הילדים שלך ולא את עצמם. מחוץ לחדר ליד הקיר, ליד הדלת, במסדרון, היכן שאת רוצה, הכל אותו הדבר, ללא סיכון.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות