כלים מתאימים למיקרוגל

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

31/12/2013 | 10:19 | מאת: שושי

דר נכבדה-בהמשך לשאלה ולתשובה בנושא זה, חזרתי וציינתי במקום עבודתי שכדאי להשתמש בכלי מפלסטיק שמתאים לחימום במיקרוגל,לא כולם משתפים פעולה בזה,אפילו קצת כעסו עלי. מה ההשלכות של כך לגבי האנשיפ שבסביבה ,האם זה מסכן את האנשים שעוברים ליד במטבח, או בעיקר את האוכל שמחומם בכלי כזה. כלומר האם עלי לאמר להם שהם מסכנים הפעם לא רק את עצמם אלא גם זה חומרים שמופרשים לאוויר? תודה

זכותם של אנשים לעשות מה שהם רוצים עם האוכל שלהם כל זמן שזה לא פוגע באף אחד. עיקר הבעיה היא שהפלסטיק מתקלקל, פחות חומרים מסוכנים שמשתחררים. אם משתחררים חומרים, מעט ביותר, כמות זניחה תכנס לאוכל, אם בכלל, השאר יצא לאוויר. הכמויות כל כך קטנות שהחלפת האוויר בחדר תסלק אותם, מזגן פועל או חלון פתוח.

01/01/2014 | 10:14 | מאת: שושי

אבל זה כן פוגע, אם זה משתחרר לאוויר,לא תמיד החלונות פתוחים. ומה השפעת החומר הזה על הבריאות. האם לא ניתן לחייב אותם גם אם הכמות זניחה? למה אנחנו צריכים לנשום את זה?

01/01/2014 | 10:22 | מאת: שושי

האם אנו נושמים חומר זה בצורת גז,האם חומרים אלו נדבקים לבגדים? גוף?

כבר הסברתי זאת מספר פעמים. כמויות קטנות של חומרים, לא פוגעים אוטומטית גם אם הם מסוכנים ובטח אם הם ברמת סיכון נמוכה ביותר. אז משתחררים לאוויר מספר פיקוגרמים של חומר, גם מהרבה מאוד עובדים שמחממים האוכל שלהם, זה מיליארד ויותר נמוך מהזיהומים שיש באוויר באופן רגיל. גם ללא מיקרוגל וללא חימום חומרים משתחררים לאוויר מהריהוט, מהוילונות והשטיחים, מהירקות והפירות המבשילים בבית וכך הלאה. משתחררים חומרים והם באוויר ואת חייבת לנשום אוויר. רק מה, הגוף שלנו הוא דבר נפלא והוא יודע להסתדר נהדר עם כמויות קטנות של חומרים מסוכנים. לכך יש לנו מערכות שונות בגוף שזה תפקידם. אין שום דרך לא להחשף לכמויות קטנות של חומרים מסוכנים. לא בבית, לא בחוף הים, לא בשדה ולא בשום מקום. להיפך! מסוכן לא להחשף כי אז המערכת המתנגדת לזיהומים נחלשת ואז במקרה של חשיפה הפגיעה עלולה להיות קשה יותר. ושוב אלו גזים, נושמים אותם, הם לא נספגים בבגדים, על זה כבר דברנו הרבה מאוד. נושמים אותם ואז נושפים אותם החוצה שוב, והם מתפזרים ונמהלים באוויר העולם. ושוב, חימום בפלסטיק מתאים למיקרוגל לא משחרר חומרים ולא עוברים חומרים בעיתים לאוכל. רק פלסטיק שמאבד הצורה, ואפשר להניח שאנשים מביאים פלסטיק עמיד, אחרת לא יהיה להם במה לאכול

לא פוגע!!! למה את חושבת שזה פוגע? פיקוגרם של חומר בסיכון בינוני נמוך, נכנס לריאות ויוצא בנשיפה הבאה. למה את חושבת שהוא פוגע? נראה לך שמשרד הבריאות היה מאפשר להשתמש בחומרים כאלה? מה את חושבת שאנשים יפלו חללים מכל חימום של אוכל במיקרוגל? אלה חומרים שמותרים למזון, וגם פירוק פצפון שלהם משחרר אולי חומרים, שהגוף יודע להתמודד איתם. אין בעיה. את לא יכולה ואין לך שום זכות בשום חוק לאסור עליהם החימום והשימוש במיקרוגל. הדבר היחיד שאת יכולה לעשות זה לא לעבוד שם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות