שטיפת ירקות או פירות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

09/12/2013 | 22:44 | מאת: מלכי

לא הצלחתי למצוא תשובה בפורום הזה למרות שזכור לי שענית בעבר על כך,אז סליחה, לגבי האם יש צורך בשטיפת ירקות או פירות בהגיעם מהקניות לפי כניסתם למקרר בכלל, או לפני אכילתם בפרט? אם בכלל,כיצד יש לשטוף במים, במים עם סבון? במאמר מסויים קראתי שבדקו ומצאו את אותה כמות חומר הדברה גם לאחר שטיפה עם מים וסבון.האומנם?

מתי שנוח לך, בהכנסה למקרר או לפני האכילה. חשוב לשטוף לפני שאוכלים, לא קשור לחומרי הדברה. יכול להיות שיהיה מעט על פני השטח החיצוני, וזה ישטף במים ובמעט סבון כלים. אפשר גם לשטוף עם מים ומעט חומץ. המטרה לסלק זיהומים מיקרוביאליים שאולי הגיעו אל הפירות והירקות מהשטח ושעלולים לגרום למחלות. חומרי הדברה בשלב הזה הם בכמות אפסית, וכל מה שעל פני השטח נשטף במים, כי זה הטבע של חומרי הדברה שהם נשטפים בקלות עם מים. מה שבודקים זה חומרי הדברה שאולי חדרו פנימה, ואז שטיפה חיצונית באמת לא ממש עוזרת. אך הכמויות קטנות ביותר אם בכלל.

11/12/2013 | 17:00 | מאת: מלכי

האם הכוונה שלך שכתבת כמות אפסית זה שהם נשטפים כבר לפני ההגעה לחנות,או אחרי שהם נשטפים בבית הכמות אפסית?או שהכמות קטנה מאוד ואז שטיפה חיונית. תודה

חומרי הדברה להדברה בפירות ובירקות יש להם תכונות מאוד מיוחדות. אחת התכונות היא שהם מתפרקים. לכל חומר יש את הגדרת הזמן לריסוס שלו לפני איסוף הירקות והפירות. הזמן מוגדר כך שכאשר יגיע לצרכן לא יהיה בו חומר הדברה או שהכמות תהיה אפסית. אפסית על פני השטח ובתוך הפרי או הירק. הפירות והירקות לא נשטפים בחנות, הם מתפרקים. השטיפה שהתיחסתי אליה היתה לזיהומים ביולוגיים וללכלוכים ולא לחומרי הדברה. במהלך ההשטיפה, אם נשאר חומר בכמות אפסית קטנה או גדולה, הוא ישטף באופן מלא.

12/12/2013 | 16:36 | מאת: מלכי

אם בכל זאת הילדים או הבעל נוגסים בפרי לפני ששטפתי או שטפו, אני מבינה שהכמות אפסית ולא יכולה להזיק.\תודה רבה

הבעיה היא לכלוך ולא חומרי הדברה. וגם אם חומרי הדברה הכמות אפסית!!!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות