חיידק לגיונלה בעובש במזגן

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

08/12/2013 | 19:37 | מאת: שיר

לאחרונה קראתי כתבה שמדברת על אפשרות שהחיידק קיים בסוללה של מזגנים אם ישנו עובש,ניסינו לאסוף מים מצינור הניקוז של הממזגן והמים עלו ונכנסו בחזרה דרך המזגן,אני מודאגת שנוצר עובש וזה מסוכן,מה דעתך?

לקריאה נוספת והעמקה

להדגיש שוב, אני לא מביעה את דעתי, ולא מייעצת. אני נותנת תשובות לשאלות. חיידק לגיונלה נמצא הרבה פעמים בצנרת המזגנים ובמערכות מים. אין קשר לנושא העובש. נכון שעובש מתפתח הרבה פעמים במצבי לחות, אך יכול להיות שלא יהיה עובש ותהיה ליגיונלה. אם היה לכם לגיונלה אז הייתם כבר חולים. זה לא משהו שאתם בבית יכולים לבדוק. להפך, המהלך שעשיתם מאוד מסוכן, ואם היה זיהום היתם נחשפים אליו וחולים. החיידק מתפתח בתוך מערכות מים שאינן מטופלות כנדרש, לא במזגן הביתי שנמצא על קיר הבית.

09/12/2013 | 22:41 | מאת: שיר

באיזה מצב זה נמצא בצנרת מזגנים? במאמר שקראתי היה רשום שהחיידק הזה נמצא בעיקר ביחידות הפנימיות בסוללות או במפוח אז באיזה מצב זה קורה?

ליגיונלה לא מתפתחת בקלות בכל מקום, כי אז היינו במצב מסוכן ביותר. היא מתפתחת בצנרת מיזוג אוויר, כמו למשל בבתי מלון, במכלי מים שאוגרים מים בטמפרטורה גבוהה יחסית, בג'אקוזי ועוד. כמו שאמרתי, לא קשור לעובש, יכול להיות באופן בלתי תלוי. עובש ואבנית משמשים מצע נוח לגידול. אם המערכת שלכם נקיה, פילטרים נקיים והיא בחוץ באוויר/בשמש לא צריכה להיות בעיה אם את חוששת שיש לך, כמו שאמרתי, אם היה אז הייתם חולים, תזמיני ניקוי ותשלמי עליו כסף רב.

11/12/2013 | 20:01 | מאת: שיר

אך המזגן עוד לא הופעל מאז הקיץ,האם נכון שיכולים להדבק נושמים תרסיס מהמים המכיל חומר זה בזמן ההפעלה,אולי לכן לא חלינו ונקווה שלא . אם אזמין שרות ניקוי מזגני והם לא יראו סימני עובש , האם הם ינקו? ואם זה נמצא בצנרת האם הם יכולים לבדוק? או שעלי בכלל להזמין בדיקה ממשרד הבריאות קודם? תודה רבה.

לא עובד כך. מדובר בחיידקים לא בחומר. אם תנאי הסביבה לא מאפשרים להם לגדול הם לא גדלים. ברוב המכריע של מזגנים אין ליגיונלה. נדיר שיש. במזגן רגיל, אם לא הופעל אין סיבה לחיידק להתפתח. החיידק זקוק לטמפרטורה של 50-60 מעלות לא בדיוק הטמפרטורה שיש במזגן לא פועל. אין קשר לעובש! יש קשר לאבנית. ההדבקה מליגיונלה קשה ביותר, עד מוות, זה לא משהו שמשרד הבריאות מאפשר. למקומות ציבוריים יש הנחיות מיוחדות. במקומות ציבוריים יש תעלות רחבות בהן יש אפשרות לליגיונלה להתפתח, יש לכם מאגרי מים חמים בהם הליגיונלה מתפתחת ומשם היא עוברת לתעלות המיזוג ולכל המבנה. המזגן שלך לא יותר מיוחד מכל המזגנים הביתיים. לא משרד הבריאות ולא אף אחד יגיע לעשות בדיקה. לנקות יבוא כל אחד, ואם תגידי ליגיונלה יקחו ממך בכייף אלפי שקלים כי מצאו מישהו בפאניקה שישלם.

12/12/2013 | 16:52 | מאת: שושי

הפאניקה שלי היתה מכיוון שחשבתי שזה מתפתח בטוח בעובש של מזגן והמזגן שלי לא רגיל בעצם זה שנכנסו אליו מים בחזרה כשאספתי מים .וזה קרה מספר פעמים. מקווה שעדיין תשובתך ככה סליחה בכל אופן.אם תשובתך עדיין כזו אופטימית נרגעתי מאוד.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות