הבהרה בקשר למחבת

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/11/2013 | 19:08 | מאת: שושי

סליחה אך מכל זה לא הבנתי שני דברים: לאיזה טמפרטורה מגיעים בטיגון עם להבה גבוהה? קניתי מחבת פלדת אל חלד מנירוסטה, האם יכול להיות שהיא משחררת מתכות כבדות דווקא?(כל המידע שכתבתי בשאלות קודמות היו מתוך כתבה על תחקיר של כלבוטק). תודה וסליחה שעכשיו כבר לא ברור.

לקריאה נוספת והעמקה

במקרה של מחבת נרוסטה אין בעיה של שחרור מתכות לתוך האוכל. ולגבי הטמפרטורה, לא משנה איזו להבה, השמן קובע - וזה בסביבות 200-220 מעלות. גודל הלהבה קובע את מהירות הבישול והטיגון ולא את הטמפרטורה. בכללי, וגם ביחס לשאלות אחרות לא ממש מבינה למה את שואלת אחרי שקנית, אחרי שעשית דברים. לא עדיף קודם?

20/11/2013 | 20:16 | מאת: שושי

אני שמחה לשמוע שבמחבת זו אין בעיה,זו היתה שאלתי מראש ובסוף קראתי באיזשהוא מקום וריצי לקבל את אישורך לפני פתיחת האריזה. כי בתשובה הקודמת היה רשום שלא דווקא מחבת טפלון פולט גזים רעילים ואז כבר לא היה ברור מי כן ומי לא לפי התשובה,לכן לא ידעתי אם לפתוח את האריזה! . ב. בקשר לטמפרטורות גבוהות בציפוי טפלון לפי מה שאת אומרת כן מגיעים לטמפרטורות אלו בטיגון עם שמן (מה שקורה רוב הזמן) ובתשובתך הקודמת אמרת שטמפרטורות גבוהות זה 200 בערך מעלות. אני כבר יצאתי מבולבלת

כדי להבין את התשובה צריך מעט יותר מידע בסיסי. תהליכי פרוק הם לא זבנג וגמרנו. הם תלויים בהרבה גורמים. במקרה הזה הם מתחילים בכמות אפסית בטמפרטורת הטיגון. בשלב זה משתחררת כמות פחותה מזו של חומרים מסוכנים שיש באוויר באופן רגיל. לכן הדיוק המדעי אומר שזה שלב ההתחלה, אך זה כל כך קצת שאין לזה שום משמעות בריאותית. עם העליה בטמפרטורה הפירוק יעלה במעט, רק בסביבות 300 מעלות אפשר להגיד שיש פרוק שאולי מתחיל להיות משמעותי. בטמפרטורה זו אין סיכוי שאת תבשלי כי זו כבר התפחמות של האוכל וטיגון על גז אף פעם לא יגיע לטמפרטורה הזאת אלא אם תתחיל שריפה. אז, צריך להבין איך חומרים מתנהגים, וסתם לפחד או על סמך חצי מידע להגיד מסוכן, זה לא אחראי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות