מחבת לא מסוכנת

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/11/2013 | 21:30 | מאת: שושי

האם אפשר להמליץ(לא שם של חברה אם אי אפשר )אלא על החומר המומלץ ביותר לקניית מחבת איכותית. הבנתי שיש בעיה עם מחבתות עם ציפוי טפלון בטמפרטורות גבוהות ,וכאשר קיימות שריטות, ומומלץ לשטוף אותם עם ספוגית רכה, ולא להשתמש בכלים מתכתיים , מכיוון שבכל זאת נעשות שריטות הייתי מבקשת המלצה למחבת עמידה לאורך שנים מחומרים אחרים ללא ציפויים.(ללא פליטה של קדמיום ועופרת בכלל). תודה רבה

17/11/2013 | 17:31 | מאת: שושי

המשך שאלה- בבקשה : האם בכל מקרה ,גם אם אין שריטות, האם בטמפרטורות גבוהות מחבת טפלון פולט גזים ואדים רעילים לאוויר? תודה שושי

קודם כל נעשה סדר בנושא טפלון. שימוש בספוג רך ובכף רכה ולא בחומרים שורטים זה כדי לא לפגוע בטפלון. שריטות פוגמות בו ואז המחבת כבר לא יפה וידרש יותר שמן לצורך טיגון ואין שום קשר לנושא בריאות ובטיחות. בתנאי בישול רגילים הטפלון לא משחרר חומרים מסוכנים ואם משחרר בכמות אפסית ולא בעיתי כמו כל המתכות הנמצאות במחבת רגיל. אפשר להשתמש בו בבטחון. תחזוקה טובה שלו תאריך את חיין וקל ונוח ללא צורך בשמן בכמות גדולה. ביחס למחבת אחרת. אין הבטחה שלא יהיו לך בכלל מתכות מסוכנות. הבטחון עולה כאשר קונים מחברות רציניות ולא יבוא מארצות המזרח לדוגמא. יש מחבת קרמי איכותי וטוב. שריטות בו גם יורידו מאיכותו. יש מחבת אלומיניום אנודי - איכותי, אבל עם הזמן והפגימה בפני השטח ישחרר אלומיניום. יש ציפויים שונים, טובים יותר ופחות. אפשר פשוט לא לטגן, ואז הבעיה של המחבת נפתרה. כפי שכבר כתבתי בתשובות רבות, אין אפשרות לחיות ולא להחשף לחומרים מסוכנים בכמויות משתנות. הגוף שלנו יודע ויכול להתמודד עם חשיפות אלה.

18/11/2013 | 10:30 | מאת: שושי

בנושא קדמיום ועופרת: קראתי שזה משתחרר כאשר משתמשים במחבת עם ציפוי כמו טפלון בטמפרטורות גבוהות ותמיד משתמשים בטמפרטורות גבוהות. קקראתי גם שכאשר יש שריטות הציפוי מתקלף וחתיכות קטנות נכנסות לאוכל לא רק עניין אסטתי. שהיחס בין כרום לניקל צריך להיות רשום 18/10. שהתנאים האלו מתקיימים למשל במחבת נירוסטה מחברה רצינית. האם אכן כך??

טמפרטורה גבוהה היא מעל 200-250 מעלות. אין בעיה בבליעה של הכמויות האפסיות של חומר שנשרט, אין שום בעיה בכמויות של חומר מתפרק המשתחרר מעל הטמפרטורה בה מתחיל פרוק, איטי ביותר. זניח בכל מובן. לא יודעת מהיכן הבאת הנתונים וגם השאלה לא לגמרי ברורה ולא ברור הקשר לנושאי הפורום.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות