חומר ששותים לבדיקה רפואית

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

12/11/2013 | 17:49 | מאת: שושי

ברצוני לדעת כמה זמן נשאר החומר הרדיואקטיבי ששותים לפני בדיקת איברים פנימיים בגוף? ראיתי תוכנית בנשיונאל גיאוגרפיק , שמראה שאישה נעצרה יום לאחר הבדיקה, כי מכשיר הקירנה צפצף בשדה התעופה. לכן,נשאר עוד בגוף לאחר ביקת בלוטת התריס כפי שדיווחה. תודה שושי

כאשר מקבלים חומר רדיואקטיבי לצורך טיפול רפואי, החומר נשאר בגוף ולאט לאט מתפרק וחלקו גם משתחרר החוצה. כן, בבדיקה בשדה תעופה מכשיר הקרינה יצפצף. ההנחיות הנן לא לטוס ולא עוד הרבה פעילויות שבהן החומר יכול לזהם אנשים אחרים וחפצים. כמה זמן החומר נשאר תלוי מה החומר ששתו/הזריקו להם, מה הכמות, מה המשקל של האדם. כך שלזה אין תשובה חד משמעית. אך, מדובר במספר ימים עד מספר שבועות, בדרך כלל.

13/11/2013 | 12:29 | מאת: שושי

מהן לדוגמא ההנחיות להמנעות מפעילויות שיכולות לזהם אנשים אחרים? מהו מספר השבועות המקסימאלי? מה בנוגע לפגישה עם אנשים אחרים במשפחה האם מומלץ להמנע מכך לכמה זמן? האם זה יכול להשפיע על נושא הפוריות אצל אותו אדם או אנשים בסביבה הקרובה? תודה

כאשר מקבלים חומר רדיאקטיבי, מקבלים גם הנחיות מדוייקות איך להתנהג ומהו משך הזמן שיש להתנהג בזהירות. מספר דוגמאות לדרך התנהגות: יש להרחיק ילדים מהבית, לא להתחבק/להתנשק עם בני הבית ואנשים זרים כלי מיטה, מגבות, כלי אוכל נפרדים להמנע ממגע עם אנשים זרים, כמובן ועוד מאחר שמדובר בחומר ראדיואקטיבי הוא יכול לפגוע בתפקודים שונים של מקבל החומר ושל הנמצאים בסביבתו אם לא נוהגים בזהירות ולפי הכללים ונחשפים אליו. יש חומרים שישפיעו על פוריות ויש שפחות. שוב תלוי בחומר, בכמות, בבעיה הרפואית. מדובר במספר שבועות - תלוי בחומר, תלוי בבעיה הרפואית, תלוי במקבל התרופה. מידע מדויק יתן הרופא המטפל.

14/11/2013 | 20:24 | מאת: שושי

לאחר ברור בבני משפחתי , הם לא קיבלו הנחיות ,מהסיבה שזה לא הטיפול תודה לאל,ובסוף מדובר בקולנוסקופיה ,ויש שימוש לשמחתי רק בחומר משלשל. אז אין סכנה לבני המשפחה. השאלה אם בבית החולים הם נחשפים באותו מקום לאנשים שעוברים בדיקות עם חומרים אלו אפילו רק לצורך הצילום?? זה מאוד מטריד אותי ואם זה עובר הלאה? תודה על תשובתך המפורטת .

אין בעיה. זה שלא קבלתם הנחיות ברור שלא ניתן חומר רדיואקטיבי. לא, החשיפה נמוכה עד אפסית בדומה למה שאתם נחשפים לו בחיי היום יום וכל יום. אם היתה בעיה, כמו שעושים במקומות שכן, יש הגבלת גישה לחולים ומשפחות, והגנות על הצוות הרפואי.

15/11/2013 | 10:34 | מאת: שושי

האם בתי החולים לא משחררם את הנבדקים עד שהחומר יוצא מהגוף?? כי כשנכנסים לבתי חולים יש חיכוך בין בני האדם בכניסה יציאה? וגם אחר כך במציאות איך בודקים שהם מקפידים ?

מקבלי הטיפול הולכים הביתה לאחר מספר שעות. כן, החומר נשאר בגוף שלהם. ללא מגע ישיר עם אנשים אחרים, חיבוק, נשיקות, אכילה מאותה צלחת, אותה מגבת, אין בעיה. ביציאה את לא מתחבקת עם אנשים. מגע קל, בדיוק כמו בחיים, מעט מאוד כמו להחשף לעשן סיגריות המכיל מעט חומר רדיואקטיבי, או לנשום האוויר סביבנו המכיל מעט חומר רדיואקטיבי. אלה החיים. יש קרינה רדיואקטיבית סביבנו. עם מעט הגוף שלנו יודע להסתדר.

16/11/2013 | 19:59 | מאת: שושי

האם פחות מזה מסוכן יותר?

לא ברור לי מהיכן ההנחיה שאת מתיחסת אליה. הבנו שלא מדובר בחומר רדיואקטיבי, אז מהיכן ההנחיות? למי נתנו? באלו תנאי טיפול? ועוד. תשובה כללית למידע אקראי בעיתית.

15/11/2013 | 10:37 | מאת: שושי

מה שרשמת בכותרת זו שיטה שקיימת ? אם כך היא גאונית . נותנים חומר ניגודי ??האם כן? תודה וסליחה על המשך שאילת שאלות בנושא.

ברור שזו השיטה בביצוע בדיוק שונות. הרבה מהבדיקות הרפואיות והטיפולים הרפואיים מאוד מתוחכמים. צריך לאפשר לציוד להבחין בין הגוף שלנו לבין בעיה שעשויה גם כן מהחומרים בגוף שלנו, ומשתמשים בחומרים שמצטברים באזור הבעיה בגוף, אם ישנה, כך אפשר לזהות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות