בידוד צנרת מזגנים ואסבסט

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

24/10/2013 | 17:15 | מאת: תמר

שלום ד"ר קויפמן, נרגעתי מסיפור סוקר האסבסט, אך עלה מקרה חדש.. היינו השבוע כמה ימים בבית מלון ערב לפני שעזבנו שמתי לב במקרה שמעל המדף העליון של ארון התליה שבחדר שלנו נמצא המזגן ושעל הצינורות מושפרץ חומר אפור. בין המזגן והצינורות לפנים הארון היה מדף עץ עם חריצים ברוחב כ2-3 ס"מ. האם יכול להיות שזה אסבסט פריך? מה לעשות עם החפצים שלנו ליתר ביטחון? אלה שהיו בארון ובכלל? בארון עצמו היו רק שקית כביסה ותיק צד שלי שהיה פתוח, אך הארון היה פתוח לחלל החדר במשך רוב הזמן. תודה, תמר נ.ב. כתבתי למלון לשאול מה זה, אך עדיין לא קיבלתי תשובה.

מדובר שבפריץ בטון. טכניקה להתזה של בטון לאיטום וכיסוי צנרות וקירות. אין שום קשר וקרבה לאסבסט. לא היה ולא צריך.

27/10/2013 | 16:14 | מאת: תמר

תודה! נרגעתי.. רק לוודא שהסברתי נכון. השפריץ האפור היה אפור בהיר יחסית ולא לאורך כל הצנרת ולא באופן אחיד. אלא מושפרץ בבלגן, על אזורים מסוימים כן ועל אזורים מסוימים לא. נראה כמו נטיפים בבלגן חלק על הצנרת וחלק בחלל המדובר.

אם נרגעת לה את שוב מתעקשת? שאלת שאלה קבלת תשובה. לשאול אותה שאלה שוב לא תשנה את התשובה. מה שאת מתארת זה בדיוק תיקונים ותחזוקה של צנרת עם בטון. וכן, יש לו גם גוון בהיר כאשר מערבבים אותו עם חומרים שהצבע לא יהיה מדי בולט. אין שום קשר לאסבסט. לא רק זה, נראה לי גם שאת לא תזהי אסבסט צמנט או אסבסט פריך או אחר אם תראי אותם. אז ההתעקשות מיותרת.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות