שמן + מים לעץ

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

23/10/2013 | 17:28 | מאת: אני

בהמשך לעיסוק בעץ אני מעונינת לצבוע שולחן שעומד בחוץ שמן על בסיס מים ולא על בסיס טרפנטין כמו שמן אוניות או שמן פשתן. ובחנות נאמר לי שגם שמן על בסיס מים מכיל טרפנטין מעט. האם יש מוצר אחר שאינו מכיל אם אפשר לקבל את שמו. והאם יש חומר ביתי דומה לזה? (שמן זית?שמן תינוקות? ) או חומר אקולוגי? תודה.

צבעי שמן אינם נמסים במים, תבדקי במטבח קצת שמן ומים, אין המסה. זה חוק טבע חשמעותי. מפעלים לא מיצרים מוצר שלא יתן מענה לצרכי הלקוחות. מעט טרפנטין נותן מוצר איכותי וצביעה טובה. הטרפנטין מתנדף באופן מלא. מה מפריע לך להשתמש בו? חשבתי שהסברתי כבר שחומר אקולוגי לא בהכרח בריא יותר, לא לאנשים ולא לסביבה. שמנים שהצעת אינם מתאימים להמסה של צבעים, הצבע ישאר מרחף בהם והצביעה לא אחידה. פורום זה לא נותן המלצות למוצרים, פרסום הנו מחוץ לתחום.

24/10/2013 | 19:00 | מאת: אני

סליחה תיקון הכוונה שלי היא לא לצבוע את העץ אלא להוסיף לו שמן בלבד . בחנויות ישנם שמנים שרשום על בסיס מים. הבנתי שחומרים אקולוגיים לא יותר טובים. אני לא מעוניינת בטרפנטין בגלל נושא בעיות נשימה שקיימות(אסטמה). האם יש שמן ביתי שהכי דומה לשמן לעץ? או איך זה יתכן שרשום שמן על בסיס מים? תודה

האם את מודעת לזה שטרפנטין הנו חומר טבעי? לא מוצר נפט, אלא הפקה מצמחים? ולכן הוא מוצר טוב לצורך צביעת שמן לדוגמא של עצים? טרפנטין איננו בעיתי לצורך אסטמה. יש להגן על הידיים ועל העיניים שלא יגרום גירוי. את מתיחסת לטינר שבעיתי ומערבבת בטעות עם טרפנטין.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות