כביסה עם בגדי עבודה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

13/08/2013 | 15:10 | מאת: אלי

בטעות הכנסנו למכונת הכביסה חולצה של אחד הפועלים שעובד בבית סמוך. ייתכן שהשתמש בחולצה זו באחד מפירוקי גגות האזבסט הנעשים תכופות באיזורינו. אם אכן עסק בפירוק גג אזבסט ללא הגנה מתאימה וכיבסתי את החולצה שלו יחד עם כל הכביסה, ישנה סכנה שנפגענו/ נפגע ?

רק לאחרונה התנהלו שני דיונים בנושא. תעיין בהם.

14/08/2013 | 22:19 | מאת: אלי

לא ברור לי עדיין האם לזרוק לפח את הכביסה שכובסה עם החולצה שישנו חשש כי אחד הפועלים לבשה בעת פינוי האזבסט

בדיונים שהיו לאחרונה בפורום היתה התיחסות ארוכה ומפורטת לכל המצבים של חשיפה אפשרית אולי ובכביסה גם כן לאולי סיבי אסבסט. קריאה שם תתן התשובות, כולל התיחסות לקלות הבלתי נסבלת של לזרוק כל דבר. אם יש שם אסבסט תזרוק לזבל ותזהם לאחרים? זו המחשבה שלך? לפגוע בכולם? לגבי החולצה, התיאור שלך של האירוע לא סביר כלל וכלל. עובדים באסבסט לא עובדים עם חולצה אלא עם בגדים מיוחדים, ובטח לא משאירים אותם בשטח ובטח לא יאפשרו שיגיעו למכונת הכביסה שלכם. אם במקרה הסיפור שלך אמיתי תתקשר למשטרה ולמשרד להגנת הסביבה שיגיעו ויבדקו את ההתנהלות במקום, כי אם לא מתנהל כנדרש גם הרבה אנשים עלולים להפגע והפוגעים מקומם בבית סוהר.

15/08/2013 | 10:45 | מאת: אלי

עשרות מרפסות קטנות מפורקות בלא מסכות ובלא חליפות, לצערי זאת עובדה. ולא, המחשבה שלי היא לא לפגוע בכולם, אלא לעטוף בשקיות ניילון ולהביא למקום מתאים. לצערי קיבלתי ממך רק ביקורת ולא תשובה לשאלה ששאלתי האם כדאי לזרוק את הבגדים

נתנה תשובה חד משמעית מה לעשות אם מדובר באסבסט. חבל שאתה לא קורא את התשובות. אתה כותב לצערך - זו עברה פלילית לפרק אסבסט ככה סתם! אם מדובר באסבסט ואתם בטוחים שזה אסבסט, הבעיה שלכם איננה החולצה אלא כל הסביבה שלכם וזה מה שצריך להדאיג, כי החיים שלכם עלולים להפגע. לשם כך אם זה אסבסט תפנו למשטרה ולמשרד להגנת הסביבה שיפעלו נגד פרוק לא חוקי ולא מסודר של אסבסט. פרוק אסבסט מותר בתנאים מאוד מוגדרים וועל ידי אנשי מקצוע מיוחדים עם ציוד מגן אישי מיוחד, והנחיות מיוחדות לשכנים בקרבת מקום.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות