שימורים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

08/03/2013 | 11:27 | מאת: אן

שלום רב האם להמשיך לאכול מידי פעם מקופסאות שימורים? הרי כל עם ישראל חי על טונה, תירס, מלפפון חמוץ וכו... מה לעשות? האם מישהו בודק את המזון שבתוך הקופסה אם יש בו חומרים שזלגו מהקופסה עצמה? לא כל הקופסאות מצופות מבפנים והאם הציפוי בכלל עוזר? אוי זה ממש מפחיד הרי אנו וילדיינו חיים גם על מזון זה. תודה מראש!

כן, בהחלט אפשר להמשיך ולאכול דברים טעימים מתוך קופסאות שימורים. אין מצב של קופסאות שימורים עשויות מתכת שאינן מצופות. יש קופסאות פלסטיק שמאושר למזון ואז אין צורך בציפוי, וגם חומרים מסוג זה מצפים את הקופסא מבפנים. הדברים במעקב ובבדיקה רציפה ואין אישור לשווק מזון באריזות שאינן עומדות בדרישות התקנים והבדיקות. אין זליגה של חומר מההקופסא לתוך המזון! יכולה להיות זליגה רק במצב שבו הציפוי נפגם. הציפוי עלול להפגם אם הקופסא מקבלת מכה ומתקמטת, דברים שלפעמים בחנויות מנסים למכור לנו בזול יותר. אז לא לקנות ולא לאכול אוכל מקופסא שיש עליה מכות שאז יכול להיות שהציפוי נסדק ואז עלולה להיות בעיה. לא אומר שיש בעיה, אך עלולה, אז לבחור קופסאות יפות ושלמות. אם בבית מיד לאחר הקניה, הקופסא נפלה, והתקמטה, אין בעיה, להשתמש בה מיד באחת הארוחות הקרובות, כי לוקח זמן לחומר לחדור, ובינתיים כבר נאכל, והקופסא תזרק ללא פגיעה בנו. מקווה שנרגעת ואפשר להמשיך ולאכול בהנאה את כל הדברים הטעימים שכולנו אוהבים

08/03/2013 | 17:24 | מאת: אן

תודה על התשובה, אך רציתי להדגיש שיש קופסאות שימורים (כמו אננס חתוך) שמגיעים מסין ואין בפנים ציפוי לבן אלא מתכת אפורה, לא כמו קופסאות שימורים של לדוגמה "פרי גליל" שהן עם ציפוי לבן מבפנים. כנראה שיש קופסאות שמגיעות מח"ול ואינן עם ציפוי כפי שנתקלתי בקופסאות האננס. האם אני צודקת? האם הן ללא ציפוי והאם הן בטוחות? תודה רבה על תשובתך.

כל קופסאות השימורים יש להם ציפוי פנימי. אין אפשרות ליבא לארץ שימורים שאינם בקופסאות מתאימות. צבע הציפוי יכול להיות שקוף, ואז את לא תראי את הציפוי על החלק הפנימי של הקופסא. גם בארץ יש שימורים שאינם בציפוי לבן. לפעמים יש ציפוי מחומרים שונים בהתאם לתכונות המזון ולפעמים פשוט מטעמים של אסטטיקה ויופי יהיו גוונים שונים או שקופים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות