חגורות בטיחות באוטובוסים לתלמידים-חובה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

03/03/2005 | 06:58 | מאת: רחלי

הבוקר העיתון יש מאמר שכותרתו: "מהפכה בהסעות" ומסופר בו על החלטה שקיבל שר התחבורה מאיר שיטרית שמחייבת להתקין חגורות בטיחות בכל אוטובוס(חגורות שתופסות את החלק התחתון,את האגן)ומבטלת את התקנה להושיב 3 ילדים עד גיל 14 במושב שמיועד לשני ילדים. כמו כן מסופר שסטטיסטית 15 נהרגים 15 תלמידים בשנה בהסעות וזה קורה בעיקר בעת העלייה והירידה מהאוטובוס,ולכן גם הוחלט שיצורף מלווה לכל אוטובוס שישגיח על התלמידים בעת עלייתם לאוטובוס ועל חגירת החגורות על ידם. כעת משרד התחבורה בודק כמה זמן ידרש להתקין חגורות חגורות באוטובוסים ותיקים מלפני שנת 2003 לפני שיחליט על מועד כניסת ההוראה לתוקף.וההחלטה על ביטול ההרשאה להסעת שלושה תלמידים צפוייה להכנס תוך כמה חודשים ולפני שנת הלימודים הבאה.. שימו לב ללינק לדיון מיקצועי שכבר התקיים כאן בפורום בנושא החשוב הזה,מעניין כעת לקרוא כאן את דעתו של ממונה הבטיחות של משרד החינוך,מר רותםזהבי. ולמשרד התחבורה אומר-אנו כאזרחים עוקבים וממתינים להחלטה ולהוראה ולאכיפה. http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/1282/xPG/1/xFT/258/xFP/258

03/03/2005 | 10:16 | מאת: אוריאל שמואלי

יהיה לו קשה להפוך את התאוריות שלו ולסובבן ב-180 מעלות. אך אולי כעת אקבל ממנו תשובה להתייחסותי לדבריו בדיון הקודם. בשורה התחתונה אולי באמת הממשלה על כל משרדיה, תפסיק, למדוד חיי אדם דרך החור שבגרוש. בסטטיסטיקה העולמית תאונת מוות נמדדת כנזק כספי כמעט אין סופי. שלא לדבר על נזקים נוספים שאינם נמדדים בכסף. הגיע זמן כי כל אזרח וכל ילד וילדה ימדד בגין היותו אדם ולא בגין עלותו למדינה. תפקידם של המשרדים לדאוג לספק צורך זה ואלה העומדים בראש המשרדים לשם כך נבחרו. הם גם אלה שבחרו את פקידיהם לתפקידים השונים. אם אלה אינם מתאימים יש להחליפם. אם אינם מסוגלים לאמץ לעצמם את הרעיון הנ"ל אין לתת בידם את זכות ההחלטה לקבוע גורלם של אחרים. משרד החינוך כבר הודיע את סכום העלות שידרש כדי להוסיף אוטובוסים בגין התקנה, מעניין כמה תהפוכות תהיינה עוד בדרך לקבלת הסכום האמור. לבטח יהיו מבין הקוראים שישאלו על מה הכעס הרב, אוכל לתמצת זאת באמירה קצרה; קבלת החלטות והוצאת ממון רב, מיליונים, בחוסר מיקצועיות ומבלי שהבעיות אמנם נפתרו. אוריאל

03/03/2005 | 12:03 | מאת: יואב

לאוריאל שלום. דברייך הנוקבים במקומם.ובמיוחד השורה האחרונה.מניסיוני והכרתי עם מערכות ממשלתיות וצבאיות.כתוצאה מכך שהמשכורות ההתחלתיות המשולמות לפקידים האלו הם נומוכות,יש תחלופה גבוהה ולכן הצעירים שמתקבלים באים לשנתיים שלוש ואחר כך עוזבים לשוק הפרטי. מה יוצא: ביזבוז של מליונים רכישות מיותרות ורכישות מוטעות.ואז אומרים לנו שאין כסף להגנה על חי אדם. בצהל הצבא שמגן עלינו יש תחלופה של קצינים כל שנתיים הם צריכים להחליף תפקיד כדי לקבל דרגה-אז מי מחזיק את צהל: הרסרים ואזרחים עובדי צהל ומה יוצא: כתוצאה מטעויות של קצינים צעירים וחוסר נסיון,לעתים משלמים ביוקר (בלשון המעטה..)

05/03/2005 | 18:38 | מאת: רותם זהבי - מנהל בטיחות ארצי במשרד

שלום רב חברים אני שמח לקרא את התייחסותכם הרצינית לנושא ומביע הערכה רבה על כך. אתייחס במעט לדברים שנאמרו. ראשית, אינני מכיר מדינה או ארגון שלא מתמודד עם ניהול משאבים, וניהול סיכונים. האמירה המזלזלת כאילו עומדים "שם למעלה" אנשים שהתייחסותם לערך החיים היא אפס, על כך אומר כי שוגים אתם שגיאה גדולה. אנו עוסקים במעט המשאבים שיש לנושאים אלו במלא המרץ ובהתאם למגבלות שקיימות.יש לנו חזון גדול ותקווה כי נוכל לשפר את הגישה והתפיסה הכללית של הבטיחות בקרב ילדים, נוער, מורים, ומנהלים. אנו עוסקים בבטיחות של "הדור השלישי" , כלומר ב"עיצוב התנהגות בטיחותית" . זאת ניתן לעשות על ידי הטמעה של גישות חדשות בניהול וחינוך לבטיחות שאותם נשאף להטמיע בעשר שנים הבאות. אנו לא פקידים זוטרים, אנו משרתי ציבור שיש לנו אחריות ציבורית , אחריות אישית ואחריות חברתית. כל הסמכות שיש לנו היא מתוקף תפקידנו ואנו מוסרים עצמנו למשימה אדירה זו. בשנים האחרונות הכשרנו לרשויות המקומיות מנהלי בטיחות מוסדות חינוך, אנו בודקים ומתחקרים תאונות, עושים מאמץ רב להפיק לקחים ולשפר את ההנחיות שלנו, בימים אלו אנו עוסקים בתחילת הכשרות לגננות לרכזי בטיחות בית ספריים ומנהלים ב"ניהול בטיחות במוסד חינוך" ועוד. כך שאמירות בוטות וחסרות שחר מסוג זה אינני חושב שיש להם מקום. שנית, אתייחס לעניין עצמו. אינני מכיר את החלטת שר התחבורה, ואם אכן כך אני מברך על כך. לפני שבועיים היה בכנסת דיון על תקנה זו ומשרד התחבורה התבקש לשנות אותה. אנו במשרד נערוך בקרוב דיון בנושא ונבחן את המשמעויות האלו. בכבוד רב רותם

05/03/2005 | 19:58 | מאת: זיו צח

לרותם שלום.תודה על תשובתך המיקצועית ועל המידע לגבי רכזות בטיחות בגני ילדים ובתי ספר. מה דעתך על הרעיון שלי ליצור בבתי הספר היסודיים ותיכוניים מגמת בטיחות ואיכות סביבה. מגמה שתהייה חלק מתכנית הלימודים. מגמה שבתיכון יהיו בה בחינות בגרות ב 3 יחידות 4 יחידות ו 5 יחידות. הדור הצעיר שילמד ויחשוב -בטיחות ואיכות סביבה- גם ישפיע על האוניברסיטאות שיפתחו תארים ראשון ושני בתחום. והעיקר: יוקטנו משמעותית תאונות בבית ברחוב ובמועדני לילה. האם אתה במעמדך ובישיבות שיש לך במשרד החינוך,יכול להשפיע לקידום הרעיון הזה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות