חומרים הנמצאים בשפתונים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/02/2024 | 18:47 | מאת: ספיר

שלום, ראיתי ברכיבים של שפתון בחנות שמכיל טרטזין. האם זה אותו צבע מאכל הידוע שלא בריא? לחפש מותג אחר? 2- שפתונים עמידים מכילים משהו לא טוב על מנת שיהיו עמידים? עדיף להימנע? תודה שבת שלום

כן, זה אותו החומר. כללית יש בעיה בשפתונים. חלקם מכילים חומרים מסוכנים, והם נכנסים לגוף. כדאי לבדוק היטב את רשימת החומרים לפני שמשתמשים בשפתון. שפתונים עמידים באופן דומה מכילים חומרים מעט שונים. הם לא עדיפים ולא בעיתיים יותר, תלוי בחומרים שיש בהם. לפעמים צריך להתפשר על צבע ועמידות ולהמנע מחומרים מסוכנים.

18/02/2024 | 08:27 | מאת: ספיר

תודה על התשובה, ובהמשך אליה האם מחיר השפתון מעיד על איכות החומרים או לא בהכרח? מה עלי הצרכנית הפשוטה שלא מבינה את משמעות החומרים לחפש כשאני קונה?

מחיר... ממש אבל ממש לא מעיד על איכות המוצר, במיוחד במוצרי קוסמטיקה לסוגיהם. נכון, לא פשוט ועל זה בונות החברות והדיילות בחנויות שמוכרות את המוצרים. אומרים יקר כי איכותי אבל ממש לא משנה, אולי הבדל של שקל שניים לכאו או לכאן, בוודאי לא בסכומים שמשלמים עבור המוצרים (והמצב עוד יותר חמור בקרמים למיניהם שאין הצדקה למחירים המאוד מופרזים). מה עושים? בודקים את ההרכב לפני שקונים. כמו שזיהית את הטטרזין, אפשר לזהות עוד חומרים. הרבה פעמים אפשר למצוא מוצרים איכותיים במחירים סבירים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות