ריח חריף של אמוניה בשיער

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

09/02/2024 | 04:45 | מאת: קרן

היי ורד לא הייתי שנה במספרה ואתמול חזרתי לצבוע אצל הספר. מאז אני מסתובבת עם ריח חריף של צבע על הראש (אולי זה האמוניה) ולמרות שחפפתי גם כשהגעתי הביתה, זה לא עובר לי:(. אני עם תינוק קטן בבית ומאוד חוששת. אף פעם לא קרה לי שהרחתי ריח כזה ואני תוהה האם זה בגלל שהייתה בעיה בצבע או שזה ההורמונים שאחרי הלידה שמחריפים את חוש הריח. מאוד חוששת מהסכנות כי ישנתי עם שיער רטוב וכשהתעוררתי כל הכרית הייתה מסריחה מהצבע. אני מתכננת להרות בעתיד וחוששת חלילה שזה עלול לגרום לבעיות פוריות וגם חלילה לפגוע בבייבי. אמנם לא מדובר על החלקה אבל קראתי שבנות הגיעו לבתי חולים לאחר החלקות עקב נזק לכליות אין לי מושג איך להיפטר מהריח :(

כל כך הרבה חרדות וערבוב של דברים שלא קשורים. בטח שצבע לשער מכיל חומרים מסוכנים. אחרת איך הוא יצבע את השער? את חושבת שקל להכניס את הצבע לסיב השער? כך גם בהחלקות. אין ניסים ואין קסמים. אלה חומרים מסוכנים. ריח, לא קשור להורמונים ולא קשור לכלום! גם לא קשור לפוריות! (מאיפה הבאת את זה??) כאשר תהיי בהריון, חומרי החלקה עלולים לפגוע בעובר ובתינוק בכל גיל וגם באנשים מבוגרים. חומרים מסוכנים יכולים גם לפגוע בך. נו,וזה כן תקין? אם את חולה אז מה עם התינוק? לא מהחומרים אלא מזה שאת עלולה להיות חולה. אז, כדאי לשאול ולהתיעץ לפני שעושים צבע והחלקות. הרבה מאוד נשים נפגעו מהחלקות, פגיעה אקוטית (עכשיו, כמו הפגיעה בכליות, נזקים קשים ביותר לשער, לעור...) ויש גם נזקים שעלולים להיות לטווח ארוך, רק הצובעות והמחליקות מעדיפות להתעלם עד שמאוחר מדי. הריח של הצבע...סביר שיעבור אחרי מספר ימים. זה מה יש.

09/02/2024 | 15:15 | מאת: קרן

תודה על המענה אז אני מבינה שאין קשר בין צבע לשיער לבין פגיעה בפוריות? בנוסף, האם הפתרון הוא צבע ללא אמוניה? אני צובעת עקב שיער לבן ולא כי בא לי להחליף צבעים כל שני וחמישי לגבי החלקות אני נגד ומעולם לא עשיתי למרות שמבינה מדברייך שהחלקה שווה לצבע מבחינת הסיכונים??

גם צבע ללא אמוניה מכיל חומרים מסוכנים, גוונים כהים בדרך כלל מסוכנים יותר מגוונים בהירים יותר. יש כל מיני יצרנים, יש יותר בטוחים גם בכהים ויש פחות. אי אפשר להגיד כללי. לא! החלקה מאוד מסוכנת. צבע לעומת החלקה, זה משחק ילדים. עדין חומרים לא הכי טובים. האמוניה היא לא בעיה במיוחד, היא חומר רעיל, אבל צריך די הרבה להגיע להרעלה. לא ידוע על מחלות שהיא גורמת ולא על פגיעה בפוריות. הבעיה של אמוניה... הריח שלה. אנשים עם חוש ריח תקין מרגישים אותה בכמויות ממש אפסיות, שאין בהן שום נזק, שזה טוב חוש הריח שלך עובד טוב (זה לא בציניות, אלא בכל הרצינות, במיוחד אחרי כל בעיות אובדן חוש ריח לאנשים כתוצאה מקורונה). אז, מספר ימים יהיה ריח, ויעבור. בפעם הבאה תבדקי מול המספרה איזה צבע הם מתכוונים לצבוע לך, ומה האפשרויות. אם עם אמוניה אומר שמוצר יותר בטיחותי, אז כמה ימים של אי נוחות. אם יש מוצרים אחרים, תנסי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות