שימוש בסבון לידיים במקום סבון כלים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

26/01/2024 | 02:27 | מאת: דורית

היי, האם יש בעיה לשטוף כלים עם סבון נוזלי רגיל לידיים כמו למשל של חברת כיף במקום סבון כלים? סבון נוזלי לידיים לא עושה לי אי-נעימות כמו סבון כלים וכמעט תמיד מוריד הכל בדיוק כמו סבון כלים.

סבון מטרתו לנקות, להפריד בין הלכלוך למשטח, כך זה על העור וכך זה בצלחת. נכון שיצרני הסבונים אוהבים למכור סבון עבור כל פעולה, וכך להרוויח יותר, למרות שמדובר באותם חומרים, בשונות קטנה ובתוספת בושם שונה. אך עושים את אותה העבודה. אם נעים לך, לא צריכה להיות בעיה.

28/01/2024 | 18:48 | מאת: דורית

שלום, תודה על התשובה. לפני שכתבתי את השאלה בפורום, חיפשתי בגוגל (can i use hand soap for cleaning dishes ) ומצאתי הרבה מאד מאמרים שכתבו שבסבונים לידיים יש הרבה חומרים כמו בושם, שמנים ועוד שאינם מיועדים לאכילה ויכולים להשאר על הכלים לעומת סבון לניקוי כלים שמיועד לניקוי כלים ובלי כל התוספות. האם מה שקראתי לא נכון ואפשר להשתמש בלי שום בעיה? תודה

אם חיפשת ומצאת תשובה, למה את שואלת כאן? התשובה הקודמת לא משתנה. מה שכל כך חבל שאנשים כותבים חצאי אמיתות, מטעים אנשים כדי לקנות מוצרים שלהם ועוד מוצרים שאין בינהם שוני משמעותי. ועל כך כתבתי בתשובות קודמות בפורום שוב ושוב. לשם הדיון בלבד, מה שלא נכון, נניח שיש בסבון ידיים חומרים שאינם מיועדים לאכילה, אז הם נשארים על הידיים? על הגוף? זה לא מסוכן?! סבון כפי שנכתב בתשובה קודם, מסיר את הלכלוך כולל זיהום ביולוגי מהיידים ומהכלים, אין הבדל. הכימיה והפיזיקה לא משתנים אם זה משטח היד או משטח הצלחת. להיפך על העור הם ישארו אולי קצת יותר בגלל מבנה התאים שהוא לא חלק, אבל כלי בישול ואכילה חלקים ולא יהיה להם דרך להצמד וירדו בשטיפה. לפעמים יש תוספות, בכמויות מאוד קטנות, של חומרים כמו מרכך ואחרים, גם הם לא בעיה, ישטפו עם מי השטיפה. אם לאו, ישארו גם על העור. ואם הם מסוכנים יש בעיה. כך שלא מבינה לגמרי את הטיעון מלבד טיעון שיווקי.

30/01/2024 | 15:04 | מאת: דורית

שלום, תודה על התשובה. הטענה היא שלהבדיל מסבון כלים שלקחו בחשבון שיהיה על כלים ולכן במרכיבים אין דברים שבשאריות מזעריות (שיכולות להשאר פה ושם כשלא שוטפים לגמרי עם מים) יגרמו לסיכון, בסבון נוזלי לידיים לא התכוונו שישתמשו בזה לשטיפת כלים, ולכן הרשו לעצמם לשים חומרים (כמו שמנים, בשמים ועוד) שיכולים להזיק בצורה כלשהי גם אם זה שאריות מזעריות. לגבי מה שעל הידיים - זה נשאר על הידיים (אנשים לא מלקקים את הידיים שלהם).

30/01/2024 | 16:29 | מאת: דורית

שלום, תודה על התשובה. הטענה היא שלהבדיל מסבון כלים שלקחו בחשבון שיהיה על כלים ולכן במרכיבים אין דברים שבשאריות מזעריות (שיכולות להשאר פה ושם כשלא שוטפים לגמרי עם מים) יגרמו לסיכון, בסבון נוזלי לידיים לא התכוונו שישתמשו בזה לשטיפת כלים, ולכן הרשו לעצמם לשים חומרים (כמו שמנים, בשמים ועוד) שיכולים להזיק בצורה כלשהי גם אם זה שאריות מזעריות. לגבי מה שעל הידיים - זה נשאר על הידיים (אנשים לא מלקקים את הידיים שלהם). למשל, הנה רשימה של רכיבים בסבון הנוזלי של חברת "כיף", ומן הסתם כמעט כל הרכיבים האלו לא נמצאים בסבון כלים: ‎יסמין לבנדר: Water, Sodium Laur eth Sulfate, Sodium Chloride, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Parfum, Glycerin, Glycol Distearate, DMDM Hydantoin, Polyquatern ium-7, Disodium EDTA, Laureth-10, Benzophenone-4, Sodium Benzoate, Magnesium Nitrate, Sodium Sulfate, Citric Acid, Magnesium Chlorid e, Methylchloroisothiazolinone, Butylene Glycol, Propylene Glycol, CI 17200, Methylisothiazolinone, CI 42090, Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower Extract, Decylene Glycol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Lactic Acid, Phenoxyethanol, Glucose, Hexanediol-1,2, P otassium Sorbate, (Jasmine) Jasminum Officinale Flower Extract, Geraniol, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Linalool.n

דיון מיותר. כנראה כל השאלה המקורית סתמית, ללא בסיס. את וכל אלה שכתבו את הדברים אין לכם הבנה בחומרים מסוכנים. אם החומרים כל כך מסוכנים שבכמויות של מיקרוגרמים שאולי ישארו על הכלי כל כך מסוכנים, שאסור לעשות איתם כלים? את רצינית? אם זה חומרים כאלה, אסור שיתקרבו לגוף האדם בשום צורה אף פעם בטח לא כסבון. ממתי בושם רעיל? ממתי שמנים רעילים? במילה אחת: שטויות כן מהידיים מגיע לגוף מגיע לפה, מגיע לאנשים אחרים. ואם החומרים כל כך רעילים, את רוצה אותם על הידיים???

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות