קירבה לבן משפחה שנוטל תרופה כימית בהריון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/01/2024 | 21:33 | מאת: מ

חמותי נוטלת תרופה כימית לטיפול אינטנסיבי בדלקת מפרקים שגרונית לאחר שיטות טיפול ביולוגיות שלא צלחו. לדבריה הרופאה שלה אמרה שזה ״כמו כימותרפיה״. היא לוקחת את הכדור הזה 3 פעמים ביום. אנחנו אוכלים אצלם פעם בשבוע והיא זאת שמבשלת וחותכת את הסלטים, בנוסף שוהים בקרבתה פעם פעמיים בשבוע. אני בטרימסטר ראשון להריון. האם זה מסוכן?

כמו כימותרפיה זה לא כימותרפיה! לא מדובר בחומרים רדיואקטיביים. אם היה מדובר בחומרים רדיואקטיביים הייתם מקבלים הנחיות איך להתנהג מבחינת שהות, אוכל, בגדים, מגבת וכל השאר. מדובר כנראה בתרופה חזקה, אז כדי להקל על ההבנה הרופאה השתמשה בביטוי שהשתמשה, וחבל. תקחי את קופסת התרופה ותקראי מה כתוב בדף המידע המצורף. את יכולה גם לגשת לצוות הרפואי שמטפל בך, ותשמעי מה יגידו. אם רדיואקטיבי כל ההתנהלות צריכה להיות אחרת לגמרי.

16/01/2024 | 22:47 | מאת: מ

השגתי קצת יותר מידע. אז לדעתך אין הוראות מיוחדות עבורי או עבורה בזמן שהותנו בקירבה? זה החומר הפעיל בתרופה- ] Upadacitinib is a Janus kinase (JAK) inhibitor that works by blocking the action of enzymes called Janus kinases.[9][13][10] These enzymes are involved in setting up processes that lead to inflammation, and blocking their effect brings inflammation in the joints under control.[10]

יופי! אז אפשר להרגע. זו הדרך תמיד. לקרוא את ההנחיות, ואז יודעים איך לנהוג. אולי יהיו הנחיות אם לתת את התרופה לאישה בהריון. אבל, החומר עצמו הוא בגוף של חמותך, ומקווה שמקל עליה את הסבל והכאבים. אין לו השפעה על הנמצאים בסביבה ולא יוצא מהגוף דרך העור, הנשימה... כך שאפשר להיות לידה, לחבק, לאכול. הכל רגיל. הרופאה רצתה להסביר שמדובר בתרופה חזקה, אך ממש לא כימותרפיה. מדובר בחומר שמעקב פעולה של אינזים בשם Janus Kinases שאחראי לפעולה שגורמת לדלקת פרקים. חסימה שלו מורידה את הדלקתיות ויכולה לעזור בשליטה על דלקת הפרקים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות