גז ראדןן בממד סגור - מאגר אוכל

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

29/11/2023 | 21:14 | מאת: שילת

שלום, חדר הממד שלי ריק ואנחנו נכנסים אליו רק בעתות מלחמה. החלון בחדר הממד אצלי סגור עוד מחודש מאי ממבצע מגן וחץ, מתחילת המלחמה הנוכחית כחודשיים הכנסנו לשם מצבור של אוכל ושתייה בהמלצת פיקוד העורף. האם אין סכנה לאכול את האוכל כאשר החלון סגור כבר כחצי שנה ללא אוורור? תודה

מה הקשר בין הראדון לאוכל?! קודם כל תאווררו. דואגים לאוכל אבל לא לנשימה שלכם?? אין בעיה לאוכל מהראדון. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לאוורר את הבית כדי למנוע הצטברות גזים מסוכנים כולל ראדון. ו... החלון סגור, אבל הדלת פתוחה? אז יש החלפות אוויר עם שאר חלקי הדירה? מקווה שאתם מאווררים את הבית, אז גם הממ"ד מתאוורר, שוב לבריאותכם, אין בעיה למזון.

30/11/2023 | 01:22 | מאת: שילת

תודה על תשובתך, אנחנו לא נמצאים בממד כפי שציינתי לכן החלון סגור, באשר לשאר הדירה, אנחנו נוטים לסגור חלון אך להפעיל מזגן לפי מה שאני מבינה ממך זה לא תקין ויש לפתוח חלון בלי קשר למזגן? יש לנו ריחות לא טובים ממפעלים מזהמים באיזור ולכן זאת האלטרנטיבה שלנו, גם המזגן לא יעזור במקרה זה ועדיף לפתוח חלון?

מקווה שפניתם לרשות המקומית, לאגף הגנת הסביבה בנושא הריחות הלא נעימים, אולי הם יוכלו להוביל לשיפור בנושא. לגבי המזגן. מניחה שזה מזגן שמסחרר את האוויר בבית, לא שמכניס אוויר מבחוץ, אז הוא לא עוזר חוץ מאשר לתת לכם טמפרטורה נעימה בבית. אם המזגן מכניס אוויר מבחוץ, אז הוא מספיק, אם לאו, צריך לפתוח חלונות שיהיה לכם אוויר, חמצן לנשום. בלי פתיחת חלונות, הזיהומים בבית עולים, ראדון, פורמאלדהיד ועוד חומרים בעיתיים שמשתחררים מכל החפצים בבית. בינתיים, בנוגע לריחות, תבדקו מתי הריחות פחות קשים, כיווני רוח, עוצמת רוח, יום גשם... ולאוורר מתי שאפשר וכמה שנוח מבחינתכם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות