כימיקליים מסוכנים בבגדים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

03/07/2023 | 14:52 | מאת: נעה

שלום ד"ר, אשמח לדעת האם בגדים שהוזמנו מסין מסוכנים יותר לבריאות? האם הם עוברים רגולציה כמו במדינות אחרות? קראתי שהם מכילים צבעים, פתאלטים ופורמאלדהיד. הרי יש אתרים סיניים (שעליהם קראתי שמכילים את החומרים המסוכנים) שמוכרים מוצרים לכל רחבי העולם, מה עם הנזק הסביבתי של החומרים שמתפזרים? ומה לגבי בריאות הצרכנים? רציתי לדעת אם יש מישהו שעושה ביקורת ואם בטוח לקנות מוצרים אלו הן לצרכנים והן לסביבה... תודה רבה

03/07/2023 | 21:27 | מאת: נעה

רק רציתי להבהיר שקראתי על כמה חברות בסין, לא רוצה להכפיש את כל המדינה הגדולה הזו..... אם נניח בגד מכיל עופרת , פתלאטים ופורמהלדהיד, האם זה יורד בכביסה וניתן ללבוש בביטחה? ומה לגבי הנזק הסביבתי? תודה!

לא כל בגד יבוא עובר בדיקה. יש הגדרות אילו מוצרי טקסטיל נדרשים כל השאר ממש לא. לא סביר ולא אפשרי לבדוק את כל היבוא האישי שעושים הישראלים. מיליוני הזמנות וחבילות. כמו שאמרת לא נכפיש מדינה שלמה, כי יש להם גם מוצרים מאוד איכותיים וטובים, למרות שהרוב מעדיפים לקנות את הזול יורד/לא יורד... תלוי בצבע, באיכות הבד, איכות הצביעה... אם מכיל חומרים מסוכנים כמו עופרת מעבר לתקינה, שומר נפשו ירחק. וכן, הבגד בסוף יגיע לאשפה ולסביבה ויגרום לזיהום. לא אין על זה בקרה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות